Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få upp bilder direkt i datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Enfotograf

Aktiv medlem
Canon har ett program som gör att man kan få upp bilderna direkt i datorn med hjälp av usb.

Finns det något liknande till 7D?

Mvh

Håkan

inte vad jag vet eller har hört om även om jag "bara" har en 5D men antar att det är samma program med...

Jodå, till 7D så finns det ett program som funkar. Nedladdning och manual finns här:
http://download2.konicaminoltaeurop...h&ml=00&rid=C1256AE800480E96&sub=&pcat=&pcc=0

Du måste på kameran gå in i menyn märkt med en "skiftnyckel" och ställa om Överföring från Datalagring till Fjärrlagring. Bilderna kommer också att lagras på hårddisken istället för på minneskortet i kameran.

Fungerar bra för mig i alla fall. Du hittar mer info här på forumet om du söker på dimage transfer (som programmet heter).

M.v.h.
Fredrik

Är bara lite nyfiken, fungerade det som du tänkt med att få bilderna direkt i datorn?

M.v.h.
Fredrik

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto