Konke
Aktiv medlem
Jag har sedan en tid tillbaka en analog Canon-systemkamera från 70-talet som jag fotat en hel rulle med. Jag lämnade in filmen till Scandinavian Photo som i sin tur skickade rullen till något annat framkallningsföretag.
Nu vill jag scanna mina bilder själv genom min Epson V200 Photo scanner (jag vet att den inte är superdyr men det är här jag vill börja). Det kanske är en dum fråga men i och med att jag är fullkomlig färsking till analog fotografi så frågar jag ändå. Kan jag själv "framkalla" eller ta fram den negativa filmen som sedan ska scannas eller är det ett skede där jag trots allt måste skicka in den till något lab?
Tips och funderingar är varmt välkomna!
P.S. Måhända att jag blandar ihop begrepp. Då får ni vänligen rätta mig!
Nu vill jag scanna mina bilder själv genom min Epson V200 Photo scanner (jag vet att den inte är superdyr men det är här jag vill börja). Det kanske är en dum fråga men i och med att jag är fullkomlig färsking till analog fotografi så frågar jag ändå. Kan jag själv "framkalla" eller ta fram den negativa filmen som sedan ska scannas eller är det ett skede där jag trots allt måste skicka in den till något lab?
Tips och funderingar är varmt välkomna!
P.S. Måhända att jag blandar ihop begrepp. Då får ni vänligen rätta mig!