Annons

Färgtemperatur på alla skärmar?

Produkter
(logga in för att koppla)

mr_neo

Aktiv medlem
Någon som vet hur man ställer in färgtemperaturen på Samsungs SyncMaster 172T, går inte det? NÄr man blädrar igenom Menyn på skärmen så står det "Ej tillgänglig" under i princip varenda manyval. Någon som har erfarenhet av aktuell skärm?

Tänkte att det kunde vara bra att ha koll på det där så att bilderna kommer ut okej på andra skärmar.

/M
 
Japp, men de är inte så snabba och att hitta ett nummer för att ringa verkar helt omöjligt. Så det är väl bara att vänta på att de svara på mailena. :)



/M
 
mr_neo skrev:
Någon som vet hur man ställer in färgtemperaturen på Samsungs SyncMaster 172T, går inte det? NÄr man blädrar igenom Menyn på skärmen så står det "Ej tillgänglig" under i princip varenda manyval. Någon som har erfarenhet av aktuell skärm?

Tänkte att det kunde vara bra att ha koll på det där så att bilderna kommer ut okej på andra skärmar.

/M

Jag misstänker att du kör via dvi? Många inställningar är bara relevanta om man kör analog överföring, de behöver helt enkelt inte ställas in om du kör dvi. De är därför avaktiverade när skärmen drivs via dvi.

Men färgtemperatur är inte en sådan inställning, där handlar det nog snarare om att Syncmaster 172T är en skärm som inte i första hand är avsedd för bildarbete. Någon inställning där du kan ställa in värden som 5000 K eller 6500 K har den så vitt jag vet inte. På min urgamla Syncmaster 191T finns det en inställning där jag kan välja "Reddish", "Bluish" och "User adjust" -- den sistnämna låter mig välja nivåerna av rött, grönt och blått i bilden. Mer avancerade inställningar än så hittar du nog inte på en sådan här skärm.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.