Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färgfilter till förstoringsapparat sökes.

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik652

Ny medlem
Nån som har koll på vart man kan köpa färgfilter till förstoringsapparater?

Har tittat hos dom flesta svenska fotohandlare på nätet och bara hittat ett filterpaket från Hama hos Photax men dom filtrena är för små.

Tar gärna imot tips om "fysiska" fotoaffärer i Göteborgsområdet som kan ha detta.

Jag förmodar att det är multigradefilter du jagar?

Ilfords sats brukar finnas hos alla butiker som har någon mörkrumsutrustning alls.

Christel Eldrim: i filterlådan på min förstoringsapparat hade jag tänkt. Har en LPL5700 där filterlådan är för liten för Hama-filtrena från Photax, filtrerna är 12,5x10 cm (En liten bit av ena hörnet försvinner (ca 2x2cm), där bl.a "styrkan" är stämplad mot vit bakgrund.) så därför blir dom för små.

Jim Heikkinen: nej, jag behöver filter för färgkopiering.

ILFORD har filter både till Multigrade och ILFOCHROME. Köper du till ILFOCHROME kan du använda till båda papperen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar