Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färg

Produkter
(logga in för att koppla)
I Windows kan jag lätt kopiera färgprofilerna, så att jag snabbt får in samma profiler i mina virtuella maskiner som jag har i host systemet. Igen det kanske går lätt i OS/X också, men jag har aldrig lyckats med det.

/Karl

jag trodde vi diskuterade vad win 7 kan 2011 dvs det gäller byte av skärmprofiler och som du verkar tycka vara ett under i win , dvs det som Mac har klarat sedan 90 talets början
 
jag trodde vi diskuterade vad win 7 kan 2011 dvs det gäller byte av skärmprofiler och som du verkar tycka vara ett under i win , dvs det som Mac har klarat sedan 90 talets början

Jag kör windows 7 som host och har 2st windows 7 guests på min maskin och så några Linux och så en OS/X (fast säg inte det till någon eftersom man inte får ha det).

Hur gör du för att kopiera en skärmprofil från ett OS/X system till ett annat i OS/X system?

/Karl
 
om du skall uttala dig om vad mac kan eller inte så kanske du skall testa mac ordentligt först, jag är frortfarande ? till, vad är det win 7 kan som inte maccen kan vad det gäller BYTE AV skärmprofiler?
att byta skärmprofiler tror jag vi kan vara ense om att det kan mac sedan 90talet pga sitt system och colorsync

Kul att win 7 kan det utan omstart 2011
 
om du skall uttala dig om vad mac kan eller inte så kanske du skall testa mac ordentligt först, jag är frortfarande ? till, vad är det win 7 kan som inte maccen kan vad det gäller BYTE AV skärmprofiler?
att byta skärmprofiler tror jag vi kan vara ense om att det kan mac sedan 90talet pga sitt system och colorsync

Kul att win 7 kan det utan omstart 2011

du kanske ska läsa vad jag skriver, jag pratar inte om byte av skärmprofiler. Jag pratar om att flytta dom mellan system.

/Karl
 
inte om jag läser inlägg 33 och det ÄR DET jag svarar på.
att du sedan modifierar dina inlägg efter hand är en annan sak

talar vi förbi varandra????????????????
 
Det är framför allt vid användandet av flera monitorer som jag upplever Windows 7 som enklare. Har dock inte testat Lion så det är Snöleoparden jag jämför med.

/Karl

även här har vi olika erfarenheter , man behöver inte använda varken Lion eller snöleoparden, mac har klarat detta sedan lång tid tillbaka
har du upptäckt inställningspanelen bildskärmar och vad man kan göra där ?
Är det ren okunskap från din sida eller talar vi om olika saker?
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.