Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Färg i "studion"
- Trådstartare Malindejo
- Start datum
diver1
Aktiv medlem
Jag har fått rekommendationen att måla eller använda olika färger på väggarna i en liten lokal.
Golvet och taket bör vara neutrala i färgen och så mörka att de inte påverkar ljussättningen.
Själv komer jag nog att fixa dubbla uppsättningar draperier för att kunna skifta sida på den ljusa väggen.
- Valfri fond på ena kortväggen.
- Svarta draperier på ena långsidan och bakom kameran.
- Vita eller neutralt grå draperier på andra långväggen.
Golvet och taket bör vara neutrala i färgen och så mörka att de inte påverkar ljussättningen.
Själv komer jag nog att fixa dubbla uppsättningar draperier för att kunna skifta sida på den ljusa väggen.
PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag hade valt vita väggar. Ljuset blir mjukare vilket inte gör så mycket då man plåtar barn. En annan fördel är att ljuset blir mer jämnstarkt på en större yta vilket är bra när barnen rör sig.
För att eliminera ljusstuds i väggen räcker det med ett stort svart tygstycke.
Ibland använder jag den vita väggen för att studsa ljuset.
För att eliminera ljusstuds i väggen räcker det med ett stort svart tygstycke.
Ibland använder jag den vita väggen för att studsa ljuset.
Maxieboy
Aktiv medlem
Jag håller just på med att göra iordning en ny studio. Jag har valt att måla väggarna vita och sedan hänga svart Velour från Jysk Bäddlager, på gardinstänger så att man lätt kan ändra från vitt till svart. För att det inte skall bli för dystert har jag valt en gråsvart heltäckningsmatta på golvet.
På den del av golvet som är vid smink och omklädning har jag valt en schackrutig plastmatta. Då jag kommer att ha ensamrätt till studion har jag valt att ha baksidan på en 3x5 meter plastmatta som bakgrund. Den går att måla vit och kommer att hålla bättre än pappersbakgrunder. Det är enkelt att sätta färgat ljus på bakgrunden om man vill det och blir den för smutsig får man väl måla om den.
Här är en layout.
På den del av golvet som är vid smink och omklädning har jag valt en schackrutig plastmatta. Då jag kommer att ha ensamrätt till studion har jag valt att ha baksidan på en 3x5 meter plastmatta som bakgrund. Den går att måla vit och kommer att hålla bättre än pappersbakgrunder. Det är enkelt att sätta färgat ljus på bakgrunden om man vill det och blir den för smutsig får man väl måla om den.
Här är en layout.
Bilagor