ANNONS
Annons

Färg för kroppsmålning

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Finns det någon som testat det? Jag söker efter färg som måste vara mycket lätt att skölja bort (t e x badas av i sjö) då fotograferingen och målningen ska ske utomhus. Har erfarenhet av en färg som krävde massvis av tvål och skrubbande och bastubad för att försvinna men det måste ju finnas bättre sorter? All information om produkter och länkar till försäljningasställen är mycket välkommet.

Har för mej att det finns nån sorts färg som är avsedd för barn i vattenlek, antar att den borde vara lätt att få bort. Kolla i leksaksaffär/katalog.

Jag funderade ett tag på fingerfärg men det är inte vad du menar eller? Vet inte riktigt om den är fullt så täckande och lätt att måla med men jag får låta ungarna testa lite färger åt mig. Fast i de fingerfärgsförpackningar barnen här haft genom åren saknas vitt och utan det är det svårt att blanda färger.

Men jag har fått för mig att det ska finnas flera speciella färger för kroppsmålning men jag vet inte vart..

Tack för tips. Grimas var just färgen som krävde en lång bastu för att få bort ordentligt så det där med tvål och vatten enligt deras beskrivning var inte helt lätt.

Fler tips?

Vet inte nå'nting om nå'nting i den här frågan. Men jag och flickvännen har snackat kroppsfärg och så... och hon har nämnt akrylfärg som en bra färg.
Men eftersom jag inte har en susning om vad jag pratar om så kan akrylfärg vara precis den färg du vill undvika.

prova flytande latex vettja
jag är inte helt säker på att det är riktigt det som du söker men jag har ett fotoprojekt p g med det som bas.
finns påwww.rimba-lingeri.dk
kanske fungerar för dig
bara en idé
skall vara ganska lätt att få bort om jag inte är felinformerad.

Flytande latex skulle nog kunna vara värt ett försök fast kanske det är lite i blankaste laget men jag ska iaf testa. På sidan som det länkades till saknas vitt i sortimentet och den färgen är viktig i sammanhanget. Kanske finns i annan butik förstås..

Akryl och vattenfärg är nog ungefär sak samma i sammanhanget och båda är iof vattenlösliga men ändå inte alltid så lätta att måla heltäckande med på kroppen.

Hej,har absolut för mig att det finns speciella färger för detta , läste en artikel om det i en tysk fototidning för nåt år sedan men nu hittar jag inte numret.Jag tror det är viktigt att använda färg speciellt avsedd för kropps målning om man täcker hela kroppen , färgen måste kunda "andas".

BlueKent skrev:
Jag tror det är viktigt att använda färg speciellt avsedd för kropps målning om man täcker hela kroppen , färgen måste kunda "andas".

Det sista är nog så viktigt. Vad de inte i Goldfinger de tog ihjäl en kvinna genom att spruta guldfärg på henne?

Om jag inte missminner mig så blev det ett lite mode bland modefotografer efter filmen och några modeller råkade illa ut. Tror dock inte att någon dog.

Det med att huden ska kunna andas får bli prioritet. Förmodligen är nog inte latexfärgen bästa alternativet med tanke på det? Bengt, minns du namnet på tidningen? Kanske jag kunde rota runt lite på något bibliotek eller kontakta tidningen i så fall.

Jag är också övertygad om att det ska finnas speciella färger men mina googlingar ger ju inget resultat.

Hej
Jag var ute på netet och sökte på kroppsmålning.
Fick många träffar, bland annat en som skrev följande: "Jag använder vattenlösligt teatersmink, vilket ger god täckning, det torkar fort och kladdar inte av sig särskilt mycket, och är lätt att tvätta av."
Hoppas att det kan vara till någon hjälp

Barnens fingerfärger som du nämnde skall du inte använda, när färgen torkar spricker den och börjar flaga efter ett tag, jag vart målad med sån inför ett uppträdande en gång men det såg förjävligt ut efter några timmar.

Det finns speciella kroppsmålningsfärger.
Jag ska kolla med min flickvän som är make-up artist ikväll om hon har nåt bra tips om var man kan köpa.

Jo det med fingerfärgen har jag lagt bort tankarna på. Lät fyra barn leka av sig med fingerfärg i morse och dels är den inte snabbtorkad och så täcker den rätt dåligt också. Förstår att du inte diggade den sortens färg..

Själv blev jag målad med teatersmink (grimas är väl det?) och det var inte heller nån hit. Särskilt inte då det skulle tvättas av men även det sprack delvis efter ett tag.

Niklas 10D, jag är enormt tacksam om din flickvän vet något bra. Vitt, rött, svart och silver är de viktiga färgerna för tillfället.

Jag har själv målat en hel kropp med flytande vattenfärg som jag tror att jag köpte på IKEA, och det fungerade väldigt fint. Färgen täckte ut bra, var snabb torkad och var hyfsat lätt att tvätta bort med vatten och lite tvål. Lättast var att måla med händerna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar