Annons

Externa bilder i foruminlägg?

Produkter
(logga in för att koppla)

SandmanNet

Aktiv medlem
Hur kommer det sig att man inte kan, som andra forum, lägga in länkar till externa bilder? Man verkar bara kunna lägga upp bifogade filer som måste laddas upp till fotosidan.se, medan jag vill kunna använd IMG-tagge:

Källkod:
[IMG]URL[/IMG]

Som då visar bilden i foruminlägget och hämtar den får den url:en jag anger. De flesta forum har den här funktionen.

Jag saknar den för på det viset så kan jag själv avgöra vart i itt inlägg en viss bild visas, så jag kan kommentera den, skriva ned EXIF-data och sådant. Mycket smidigare för mig

Vi har medvetet valt det. Du kan lägga bilderna i dina album här på fotosidan så syns all sån data och så lägger du bara url:en till din bild på den plats i texten där du vill ha den.

Du kan välja var i inlägget en bifogad bild visas. Först bifogar du bilden och sedan använder du menyn vid gemet i redigeraren för att infoga bilden på det ställe du vill i inlägget.

Vi har medvetet valt det. Du kan lägga bilderna i dina album här på fotosidan så syns all sån data och så lägger du bara url:en till din bild på den plats i texten där du vill ha den.

Ja, vad synd, för jag har en funktion i min blog som formaterar ett blogginlägg med foton till BBcode som pekar direkt på originalbilderna. Så det skulle egentligen bara vara att klippa och klistra för mig, mycket enklare. I ertr forum måste jag alltså manuellt ladda upp bilderna en och en först. Jag får prova mig fram lite, helt enkelt. :)

Ja, vad synd, för jag har en funktion i min blog som formaterar ett blogginlägg med foton till BBcode som pekar direkt på originalbilderna. Så det skulle egentligen bara vara att klippa och klistra för mig, mycket enklare. I ertr forum måste jag alltså manuellt ladda upp bilderna en och en först. Jag får prova mig fram lite, helt enkelt. :)

Vi är ju en fotosajt och har byggt logik / upplägg för att bilderna skall ligga i album och kunna visas och kommenteras där. Så vi tycker bilder passar bättre där och har inte samma stöd i forumet.

IMG-stöd

Jag ser att ni numera har stöd för IMG-taggen i forumet, mycket bra!

Dock så saknar jag, eftersom jag är sån där gnällpotta, möjligheten att sätta storlek på bilden. Standarden är:

Källkod:
[img=100x50]<url>[/img]

Får köra vidar eutan så länge, men hoppas på att det stödet snart kommer med :)

Jag ser att ni numera har stöd för IMG-taggen i forumet, mycket bra!

Dock så saknar jag, eftersom jag är sån där gnällpotta, möjligheten att sätta storlek på bilden. Standarden är:

Källkod:
[img=100x50]<url>[/img]

Får köra vidar eutan så länge, men hoppas på att det stödet snart kommer med :)

Sorry. Det är ett misstag att det funkar. Vi kommer ta bort det igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar