Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extern hårddisk - Tips

Produkter
(logga in för att koppla)
tannler skrev:
Jaha - och ...

Är det sista meningen du och:ar dig om? Det jag menar är att jag inte känner till något sådant exempel på låda som ej kräver extern strömförsörjning, och nu pratar jag om den typ av tidigare nämnd låda som man kombinerar med valfri disk.
Jag känner också till att det finns vanliga externa diskar som kan ta ström från usb-porten men jag ser inte hur det är relevant då det inte är sådana vi pratar om, för det var väl vanliga externa diskar du tog upp som exempel? Om det är så så bidrog ju inte du själv mer än jag gjorde med mitt s.k. svepande inlägg.
 
Köp två

Externa hårddiskar är idag ganska billiga med tanke på den lagringskapacitet man får för pengarna. Jag har slutat att ta backup på DVD och använder i stället 2 bärbara hårddiskar som en del i mitt arbetsflöde. Jag ser alltid till att ha den ena hårddisken på jobbet för säkerhetsskull...

Lycka till!

/Tomas
 
Re: Köp två

helto skrev:
Externa hårddiskar är idag ganska billiga med tanke på den lagringskapacitet man får för pengarna. Jag har slutat att ta backup på DVD och använder i stället 2 bärbara hårddiskar som en del i mitt arbetsflöde. Jag ser alltid till att ha den ena hårddisken på jobbet för säkerhetsskull...

Lycka till!

/Tomas


JAg kör externa hårddiskar, 1 hemma 1 på jobbet.

Sen kör jag även en dns 323 för daglig backup och ftp server (når alla mina bilder via internetuppkoppling oavsett vart i världen jag befinner mig)

Sen har jag även börjat med iomega rev backup som jag låser in i kassaskåp


http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327810
 
Daglig backup bara vid behov

Vad är smidigast i följande läge?

De dagar jag tankat in bilder eller redigerat vill jag manuellt välja att köra en backup till extern disk.

Känner alltså inget behov av en disk som automatiskt startar med datorn, utan vill slå på den de dagar jag jobbat med bilder och på nå't sätt få en backup efter avslutat arbete, helst så den bara lägger till ny/ändrad data!

Det skall vara bildfilerna "rakt av", inget specialformat som tolkas bara av ev. backup-program.

Rek. på disk?
Rek. av ev. program som behövs?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.