min tanke är i första hand att använda en molntjänst istället för en extern hårddisk för att säkerhetskopiera mina råformatsbilder .
Inte istället kanske men också. Jag har en extern disk hemma brevis min stationära dator där jag alltid för över mina bilder.
men jag vill ha bilder även på en annan plats än i mitt hem och då tänkte jag att en molntjänst verkar smidigt.
Hade också planerat lite att inför usa-resan ha med mig en extern disk där jag för över mina bilder till från minneskorten, samt att ladda upp bilder till en molntjänst, ifall någon tillexempel tar min ryggsäck med både hårddisk och minneskort eller något sånt. då är det skönt att ändå ha bilderna i ett moln. Men tar det så lång tid att ladda upp och hem bilder från molnet så är ju det osmidigt. Jag vill ju inte sitta i flera timmar varje dag och bara vänta på att uppladdningen ska bli klar.
Dessutom har jag sett att molntjänster blir snordyra i längden. typ 200kr/mån för 2tb och när man fyllt dom två tb så får man bara sitta och betala månad efter månad utan att kunna göra något mer med det.
Det blir ju fruktansvärt mycket billigare att bara köpa en extern hårddisk till.
Dock finns det ju för och nackdelar med båda två.
Jag vet inte hur jag ska göra riktigt