Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extern blixt till Nikon d5100?

Produkter
(logga in för att koppla)

ulliisjohansson

Avslutat medlemskap
Hej!
Funderar på att köpa en ny extern blixt till min Nikon.
Har tidigare använt Nissin Di466, men nu fungerar den bara när den själv vill fungera.

Jag har läst lite om Nikon SpeedLight SB-700, eller om det finns någon liknande fast billigare?:)

Det jag funderar om: Kan man bara vrida blixten upp & ner? Jag skulle vilja kunna vrida den så man kan skjuta blixten i taket fast man tar kortet på sniskan. Fattar ni? När jag använde min Nissin sköt alltså blixten ut i luften till vänster när jag vred kameran.

Tack!

En http://www.cyberphoto.se/info.php?article=EF610N kanske,har en sådan till min pentax,funkar bra,sen finns det svinbilliga manuella kinablixtar på ebay om man vill ha det istället.

360
Även SB-700 är ledbar i 180 grader åt båda sidorna, vilket innebär att man kan hålla kameran i höjdformat med avtryckaren uppåt och skjuta blixten i taket, precis som det ska vara.
Blixten kan också vinklas 90º uppåt och 7º nedåt.

Hej!
Har tidigare använt Nissin Di466, men nu fungerar den bara när den själv vill fungera.

Jag har läst lite om Nikon SpeedLight SB-700, eller om det finns någon liknande fast billigare?:)

Det jag funderar om: Kan man bara vrida blixten upp & ner? Jag skulle vilja kunna vrida den så man kan skjuta blixten i taket fast man tar kortet på sniskan. Fattar ni? När jag använde min Nissin sköt alltså blixten ut i luften till vänster när jag vred kameran.

Tack!

Jag har en d5100 ock köpte en SB-700 för ett tag sen, funkar hur bra som helst men jag har inte så mycket att jämföra med. Du kan vrida den både uppåt och höger-vänster, så lutar du kameran så kan du ändå skicka blixten i taket eller bakåt.

Hej!

Tack!
Klarar du dig med en manuell blixt så kan jag rekommendera denna yongnuo yn560 II
tror jag gav ca 70dollar för den och för dom pengarna är den grym

Hej!

Tack!

Jag har SB-700 och jag är riktigt nöjd!!

SB-600 är billigare.
Det den saknar är inbyggd commander samt att den laddar om lite långsammare än SB-700. Dessutom följer det inte ned några filter till SB-600. Till SB-700 följer det med ett ljusgrönt och ett bärnstensfärgat filter i hårdplast (inte några fladdriga gelatinfilter här inte).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar