Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Explorer 6.0
- Trådstartare Nygards
- Start datum
johnsve
Medlem
Hej,
jag är ledsen att vara en glädjedödare, men du kan aldrig hindra någon från att ladda hem dina bilder från Internet. Som din sida ser ut nu finns det minst tre olika metoder för att komma åt bilden. Det är väl onödigt att sprida metoderna, men det är inte svårt. Fotosidan har väl det bästa skydd man kan ha, men det är fortfarande fullt möjligt att spara ner bilderna på disk i god kvalitet. Det är nackdelen med det här mediet.
Mvh/
John (Programmerare till yrket...)
jag är ledsen att vara en glädjedödare, men du kan aldrig hindra någon från att ladda hem dina bilder från Internet. Som din sida ser ut nu finns det minst tre olika metoder för att komma åt bilden. Det är väl onödigt att sprida metoderna, men det är inte svårt. Fotosidan har väl det bästa skydd man kan ha, men det är fortfarande fullt möjligt att spara ner bilderna på disk i god kvalitet. Det är nackdelen med det här mediet.
Mvh/
John (Programmerare till yrket...)
Copy_Con
Aktiv medlem
Nygards skrev:
Tack så mycket! Det funkade ju alldeles utmärkt.
Ja, men "java-download blockern" funkar inte så jättebra, jag kör mozilla och jag kan ladda hem bilderna utan några som helst problem. Men jag säger precis som john-qvist. Vill någon plocka hem bilderna så kan den göra det, vilka scripts man än använder för att stoppa det.
johnsve
Medlem
Precis; man måste ju trots allt tanka hem bilderna till sin dator för att kunna titta på dem! Äh, jag resonerar som så att den digitala kopian som ligger på nätet kan ju ändå inte hängas på väggen. Om jag någon gång presterar något riktigt bra, så räknar jag med att folk kommer till mig och vill byta en snyggt kopierad pappersbild mot skönt prasslande papperspengar.
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
john-qvist skrev:
Fotosidan har väl det bästa skydd man kan ha, men det är fortfarande fullt möjligt att spara ner bilderna på disk i god kvalitet.
Precis. Det är inget hinder alls.
Jag behöver bara högerklicka på en bild, trycka "enter" för att klicka bort pop-uprutan och sedan kommer högerklickmenyn upp och jag kan välja "Save Image As...".
Tada! jag använder Mozilla.
johnsve
Medlem
Om du inte gillar den så kan du ta bort den själv i Explorer: Menyn "Verktyg", "Internet-Alternativ...", fliken "Avancerat", ta bort krysset från "Aktivera verktygsfältet Bild".crs skrev:
det är inte så kul med den där toolbaren uppe i vänstra hörnet på alla bilder..
Mvh/
John
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Som redan sagts så är det ingen idé.
"We're the right clickers of Borg - Resistance is futile!"
"We're the right clickers of Borg - Resistance is futile!"
johnsve
Medlem
Nej, men jag trodde du menade att du var irriterad på den och ville ha bort den för att den var ful eller något...crs skrev:
men det hindrar väl inte andra från att få upp den på min hemsida.
wikman
Aktiv medlem
Jag har tittat lite på det där men bildskydd... det finns ju lite olika sätt att lösa det på. Jag testade en modell där man hade en sida som binärt skickade ut bilden, denna sida fungerade endast om den anropades från en godkänd sida. I den godkända sidan lägger man sedan två lager i DHTML, i det övre lagret lägger man en transparent bild som täcker den andra bilden (så att man får hem den istället i mozilla).
Ser man sedan till att bilderna inte lagras lokalt så har man ett ganska säkert system, men frågan är om det är värt det? I mitt fall så var det för en site som skulle leva på att sälja bilder i webbupplösning för skärmvisning.
Visst, man kan alltid göra en skärmdump, men här var det tal om volymer som gjorde det ointressant.
Ser man sedan till att bilderna inte lagras lokalt så har man ett ganska säkert system, men frågan är om det är värt det? I mitt fall så var det för en site som skulle leva på att sälja bilder i webbupplösning för skärmvisning.
Visst, man kan alltid göra en skärmdump, men här var det tal om volymer som gjorde det ointressant.
wikman
Aktiv medlem
john-qvist skrev:
Ok, men hur skyddar ni er mot site rippers? Om de presenterar sig som IE5.5 med REFERRER satt till en giltig domän så är det ju kört i alla fall?
Jag hittade ingen ripper som klarade att pressentera REFERRER som en specifik sida då (1999), det kanske finns nu.