Annons

Exif

Produkter
(logga in för att koppla)

foto CHIP

Aktiv medlem
Hur gör jag för att få med exif på mina bilder ?
Jag har PS CS6 (ej Lightroom)
Canon EOS 6D

Birgitta

Exif data kommer med automatiskt om du inte aktivt tar bort det. Om du sparar med save for web finns ett valalternativ för om du vill ha med exif eller ej. Dessutom, om du kopierar bilden till ett nytt lager i PS försvinner all exif inklusive copyrightinformation.

Stort tack för denna information!
Ang. lager ... om jag har tex tre lager och slår samman dessa till det ursprungliga ... finns exif kvar då?
Birgitta

Exif data kommer med automatiskt om du inte aktivt tar bort det. Om du sparar med save for web finns ett valalternativ för om du vill ha med exif eller ej. Dessutom, om du kopierar bilden till ett nytt lager i PS försvinner all exif inklusive copyrightinformation.

Hur gör jag för att få med exif på mina bilder ?
Jag har PS CS6 (ej Lightroom)
Canon EOS 6D

Birgitta

Får man fråga en liten oftopic fråga? Och frågan lyder: Varför har du inte Lightroom?

Dra ner testversionen och läs gärna lite före, varför inte gå in på Moderskeppet och hör vad dom tycker om Lr. Prova ;)
Lr och Ps är en underbar kombi ;)

Svar om Lightroom

En kostnadsfråga samt att jag inte vill binda upp mig för en månadskostnad ;)

Får man fråga en liten oftopic fråga? Och frågan lyder: Varför har du inte Lightroom?

Dra ner testversionen och läs gärna lite före, varför inte gå in på Moderskeppet och hör vad dom tycker om Lr. Prova ;)
Lr och Ps är en underbar kombi ;)

Stort tack för denna information!
Ang. lager ... om jag har tex tre lager och slår samman dessa till det ursprungliga ... finns exif kvar då?
Birgitta

Ja, sammanslagning av lager tar inte bort exif, bara om du kopierar bakgrundslagret till ett nytt. Det var så man strippade exif tidigare när man inte kunde välja om man ville ha med exif eller ej.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto