defiant
Aktiv medlem
ännu ett nytt sätt att använda sitt objektiv på hittar man här http://www.pbase.com/salim/image/41769950
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
AnWi skrev:
Tänkte skriva nåt i stil med "det måste vara en Canon-glugg, ingen skulle göra så med en Nikon-glugg" men näe, det blir nog för hetsig debatt då (igen).
Snygg bild. Antar att killen inte betalar sina gluggar själv.
/AnWi (Nikonist, men det behöver jag väl heller inte skriva...)
defiant skrev:
det visar bara att Canongluggarna är mer flexibla än Nikons )
20D är att föredra framför 1D mark II om man vill ha så mycket tele som möjligt, då upplösningen är den samma men sensorn betydligt mindre.saab skrev:
Intressant att han sparat in en slant på huset för att få råd med 600:an och kör med en 20D istället för 1D mkII som kanske "passar" bättre in i sammanhanget.
saab skrev:
Intressant att han sparat in en slant på huset för att få råd med 600:an och kör med en 20D istället för 1D mkII som kanske "passar" bättre in i sammanhanget.
sagan skrev:
20D är att föredra framför 1D mark II om man vill ha så mycket tele som möjligt, då upplösningen är den samma men sensorn betydligt mindre.
Så det är inte så märkligt.
Jag har inte antagit något om brännvidden, jag bara konstatera att 20D är att föredra framför 1D Mark II om man vill ha så mycket tele som möjligt.Lars Johnsson skrev:
Vill man ha så mycket tele som möjligt så är det bättre att köpa ett längre (dyrare också). Det är inget 600 som niantar på bilden
sagan skrev:
Jag har inte antagit något om brännvidden, jag bara konstatera att 20D är att föredra framför 1D Mark II om man vill ha så mycket tele som möjligt.
Det är för övrigt bra mycket smidigare att använda mindre sensor för att uppnå samma utsnitt, än att skaffa längre brännvidd..
sagan skrev:
Menar du att jag ska klippa bort det (600) ur citatet för att kunna svara?
Om det är en 400, 500 eller 600, har inget med mitt svar att göra.
Jorek skrev:
Så var vi igång igen, bara att njuta av skådespelet.
Klart citatet var relevant, men exakt vilken brännvidd det var frågan om var inte relevant.Lars Johnsson skrev:
Det att diskutera. Men om inte citatet hade med ditt svar att göra, varför sätta in det.
Det är inte att rekommendera att klippa mitt i ett citat, folk brukar bli rätt upprörda om man gör det..Lars Johnsson skrev:
Till din fråga: Ja du skulle klippa bort 600 om det inte var det du svarade på