Annons

Ett bra tips!

Produkter
(logga in för att koppla)

chewie

Aktiv medlem
hej jag satt och sokte info pa fotosidan igar och hittade en fotograf som visat med bilder uppstallningar om hur han fotat och forklaringar till varfor han gjort si och sa.
Det gav mig en ide, varfor inte skapa en artikel med tips for nyborgare, jag menar saker vi kan testa. som tex stileben med reflexskiva dar ni forklarar och berattar om hur vi ska kunna ta ett sant kort(skulle va grymt om ni gjorde en referens bild som vi senare kunde forsoka harma). Jag skulle tycka det va helt perfekt for da skulle vi nyborjare kunna annvanda uppstallningarna och installningana och sen byta ut motiv och borja laborera och skapa darifran. Jag prata med mina fotovanner och vi kom overnens om att det ar ett stort problem nar man borjar fota, att komma igang att ta eriosa bilder det kanns ofta som ett hav av ider och viljor och man vet inte var man ska borja
. det skulle aven kunna utvecklas med mer olika referens bilder som lasarna kunnde forsoka imetera och pa det sattet fa kreativiteten att floda samt lara sig om hur man tar en bra bild, lara sig att lasa en bild och forsta hur den ar uppbygd.
hoppas ni gillar iden. (den ar snarlik hemlaxan som ni redan har man skulle kunna se det som en utveckling av den...

bara en tanke

jag tycker att det verkar bra.
jag har själv pratat med david ang nybörjar guider'
¨dock utan framgång.

Adam

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar