Annons

Ersättare till min D60

Produkter
(logga in för att koppla)

Gabriel B

Aktiv medlem
Frugan har avsatt lite lekpengar till min födelsedag och undrar vad jag önskar mig. Vad först sugen på en Nikon AF-S 50/1,4, men priset kändes lite omotiverat i jämförelse med vad Nikon AF 50/1.8 kostar. Så jag börja fundera på kanske köpa mig en beg. Nikon D200 + en 50/1.8 lins för någon tusen lapp mer än vad AF-S 50/1.4 kostar.

Nikon AF-S 50/1,4 ca 3500kr + filter
Nikon AF 50/1.8 ca 1000kr (beg)

Är det en dålig tanke? Bör jag satsa på en annan kamera? Presenten frugan lova mig fick vara till en kostnad på max 5500kr (vej ej just varför 5500kr.. men har bossen bestämt så är det det som gäller).

Några tips?

Nikon D90 är nog mer prisvärd än D200 i det läget skulle jag tro. Om D60 har tillräckligt med funktioner och är tillräckligt vädertålig och rejäl så ser jag ingen större orsak att köpa en D200.

D90 har bättre bildkvalité, speciellt på höga ISO.

Nikon D90 är nog mer prisvärd än D200 i det läget skulle jag tro. Om D60 har tillräckligt med funktioner och är tillräckligt vädertålig och rejäl så ser jag ingen större orsak att köpa en D200.

D90 har bättre bildkvalité, speciellt på höga ISO.

Har haft funderingar på Nikon D90, men en snabb sökning på nätet gav högre beg. prisen än vad de kostar att köpa nya.

Jo, men det är väl bara att hitta någon beg-säljare som har förstånd på att priset på en begagnad kamera är lägre än priset på en ny. Många säljare vet inte hur snabbt priserna sjunker när modeller ersätts av nya.

Skriv bara ett vänligt mail med en länk till prisjakt och tala om vad du är beredd att betala, så kan de sälja eller behålla sin kamera bäst de vill.

Jo, men det är väl bara att hitta någon beg-säljare som har förstånd på att priset på en begagnad kamera är lägre än priset på en ny. Många säljare vet inte hur snabbt priserna sjunker när modeller ersätts av nya.

Skriv bara ett vänligt mail med en länk till prisjakt och tala om vad du är beredd att betala, så kan de sälja eller behålla sin kamera bäst de vill.

Vad är rimligt för en Nikon D90 med AF 50/1.8 objektiv? 4500-5000kr ?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto