Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenheter av följande skärmar

Produkter
(logga in för att koppla)

spokez

Ny medlem
Hej,

Jag är intresserad av erfarenheter kring bildbehandling för följande skärmar. CRT är ingen option för mig då den tar för stor plats.

Apple Cinema 20"
Lacie Photovision II 19"
Samsung 920T 19"
Samsung 213T 21"

Hälsningar
Mats
 
spokez skrev:
Hej,

Jag är intresserad av erfarenheter kring bildbehandling för följande skärmar. CRT är ingen option för mig då den tar för stor plats.

Apple Cinema 20"
Lacie Photovision II 19"
Samsung 920T 19"
Samsung 213T 21"

Av de som du nämner, och som jag har använt, anser jag att Apple skärmen är den bästa. Samsungs var det ett par år sedan jag använde, så jag har ingen erfarenhet av de nya. Men då var de inte kul.

Jag skulle titta på Eizos bättre skärmar också. Ska du ha en riktigt bra är ju Eizo ColorEdge de som anses som de bästa bland proffsen. Åven Nec har ett par bra.

LaCie har en bättre skärm som heter 321.

MVH/Stefan
 
Kolla in Dells nya 24" Widescreen oxå :)
Jag har den och är MYCKET nöjd, underbart att vrida den och redigera bilder i porträttformat :)...
2405FPW heter den...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.