Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenhet ang Jupio batterigrepp till Nikon 7100

Produkter
(logga in för att koppla)

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Batterigreppet verkar sådär i tillförlitlighet.
Standardbatteriet är slut och batterigreppet går upp och ned i styrka. Ibland fullt...ibland slut trots nya batterier. Någon med samma erfarenhet?
Med vänlig hälsning Kent

Batterigreppet verkar sådär i tillförlitlighet.
Standardbatteriet är slut och batterigreppet går upp och ned i styrka. Ibland fullt...ibland slut trots nya batterier. Någon med samma erfarenhet?
Med vänlig hälsning Kent

Har ett Mieke batterigrepp till en D700 som i och för sig fungerar som det ska, men drar ur batteriet i greppet även om jag inte använder kameran. Så är det inte med Nikons eget batterigrepp.
Tolkar det som de billigare batterigreppen troligen har enklare/sämre elektronik.
Dina problem verkar ju än värre tyvärr, men jag kommer inte välja något annat än original nästa gång av den anledningen.

Batterigreppet beter sig märkligt . Ena sekunden full batteristyrka och sedan plötsligt ingen batteristyrka kvar. Efter att man dragit ur batteripacket visar den full kapacitet igen och det går att ta bilder. Sedan är det kört igen. Självklart har garantien gått ut. Köpt på Cyberfoto.
Vad gör man?

Originalgreppen är ju så satans apdyra. Fick ge 3800 kr för mitt, til lD500. Men passform, kvalitetskänsla och tillförlitlighet gör de ändå i längden värda sitt pris.

Originalgreppen är ju så satans apdyra. Fick ge 3800 kr för mitt, til lD500. Men passform, kvalitetskänsla och tillförlitlighet gör de ändå i längden värda sitt pris.

Jag hålder med om att priserna är helt absurda tyvärr. Jag har testat både Nikons egna och tredjeparts och har inte haft problem med några av dem. Passform har inte varit annorlunda direkt. Däremot vikten för Nikons har vägt mer (gissar mer metall jämfört med all plast som tredjepart kör med). Så jag tycker inte riktigt det har varit värt priset med originalgrepp.

Däremot är det väl dock så att Nikons grepp bör vara mer tillförlitliga så att det kan bli fel so TS beskriver förvånar mig inte.

Batterigreppet beter sig märkligt . Ena sekunden full batteristyrka och sedan plötsligt ingen batteristyrka kvar. Efter att man dragit ur batteripacket visar den full kapacitet igen och det går att ta bilder. Sedan är det kört igen. Självklart har garantien gått ut. Köpt på Cyberfoto.
Vad gör man?

Om ganti tiden gått ut (1år?) så har du ändå reklamationsrätt i 3år från inköpsdatumet.

Inte riktigt samma som garanti direkt då bevisbördan att felet ligger hos hårdvaran/tilverkning och nått du själv inte påverkat genom oaktsam användning ligger hos dig. Bevisbördan är dock inte så svår att uppnå, har du inte tappat det eller smällt in det i någon sten eller tappat en i sjön så ska det inte vara några problem... Ring Cyberfoto och Reklamera..

Ang kopior mot orginal så ha jag haft båda sorterna och största skillnaden ligger nog i vikt och bygg kvalite (metall mot plast) Inte upplevt vad jag kan komma ihåg att batterierna dragits ur snabbare med kina kopiorna, men kanske kanske har varit så nu när jag tänker efter?!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar