Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson P900 - pappersspill med rulle

Produkter
(logga in för att koppla)

OJE

Ny medlem
Hej!
Har skaffar mig en Epson P900 med en rullhållare. Jag är supernöjd med utskrifterna men irriterad över pappersspillet i början av en utskrift då maskinen matar fram onödigt mycket papper innan start. Jag använder suveräna Mirage från Dinax som säger att de inget kan göra med deras inställningar utan att problemet ligger hos Epson. Finns det någon annan som har uppmärksammat det onödiga spillet och kanske fixat det - och i så fall HUR ?
//JohnnyIMG_20221024_094948544_WEB.jpg
 
Skriver endast ut på rulle fotopapper, canvas eller akvarellpapper.
Ha inte testat annat och förstår inte riktigt vad du menar med panoramaapplikation. Kan givetsvis skriva ut panoramabilder vilket jag gör ibland.
 
Kan det vara så att skrivarens inmatning behöver en rejäl startslinga för att kunna säkerställa att rullen och papperet verkligen löper rakt och fint?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.