Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson 3880/3800 printa större än A2

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasforsgren

Aktiv medlem
Jag passade på att köpa en 3880 på fotomässan i helgen och har lite funderingar.
Det går att skriva ut storlekar upp till 43.18 cm x 95.0 cm. Detta är längre än ett A2 papper så vad finns det för pappers alternativ?
Måste jag köpa en rulle och skära till dem själv?
Någon som har provat och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Någon som vet något bra/billigt ställe att köpa Ilford papper?

/Jonas

Jag har skrivit ut full bredd och 95cm långt på min 3800. Det var canvas som jag alltid köper på rulle och skär till själv.

Inga problem alls bortsett från att det blir extremt viktigt att se till att den inte drar snett.

/FW

Det finns ingen pappersprofil för canvas till 3800 så jag kör på enhanced matte. Då blir matningen i det främre facket. Det är litet bökigt men jag försöker hålla papperet så rakt som möjligt när den greppar tag och sedan är det bara att hoppas.

Nu har jag Hahnemüle Canvas Artist och där finns det profil att ladda ner från deras hemsida http://www.hahnemuehle.com/site/en/223/epson.html#kat24

Det är skoj men dyrt ;o)

/FW

ANNONS