Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
EpressCard-modul som läser CF- och SD-kort?
- Trådstartare Jomans
- Start datum
Michael.S
Aktiv medlem
Ursäkta att jag "lånar" tråden lite.
Jag har själv en r en MacBook Pro med ExpressCard-ingång.och jag letar efter en insticksmodul (kortläsare) som klarar CF kort.
Jag undrar om det finns eller om jag skall leta efter en med fw-800 istället för att få upp hastigheten?
Vad/vilket rekommenderas ?!
Michel
Jag har själv en r en MacBook Pro med ExpressCard-ingång.och jag letar efter en insticksmodul (kortläsare) som klarar CF kort.
Jag undrar om det finns eller om jag skall leta efter en med fw-800 istället för att få upp hastigheten?
Vad/vilket rekommenderas ?!
Michel
ErlandH
Aktiv medlem
Ja, det finns. Det är ju just sådana tråden handlar om. Däremot tycks det vara svårt att hitta läsare/moduler som klarar både cf- och sd-kort.Jag har själv en r en MacBook Pro med ExpressCard-ingång.och jag letar efter en insticksmodul (kortläsare) som klarar CF kort.
Jag undrar om det finns...
Jomans
Aktiv medlem
Michael, det är helt ok att haka på tråden. Du undrar över ExpressCard-modul som läser CF-kort. Såna finns, tex Dustin/Scandinavian Photo säljer såna (har hittat från SanDisk och Lexar).
Jag har behov av att kunna läsa SD-kort också, och ExpressCard som läser båda dessa typer verkar svårt att finna. Ett alternativ är såklart den adapter ErlandH nämner. Nån som kan länka till en sån?
Din fundering på om inte en FW800-läsare är ett bättre alternativ har jag också funderat på. Finns säkert nån på FS som kan klargöra om en sån läsare är märkbart snabbare än ExpressCard?
Jag har behov av att kunna läsa SD-kort också, och ExpressCard som läser båda dessa typer verkar svårt att finna. Ett alternativ är såklart den adapter ErlandH nämner. Nån som kan länka till en sån?
Din fundering på om inte en FW800-läsare är ett bättre alternativ har jag också funderat på. Finns säkert nån på FS som kan klargöra om en sån läsare är märkbart snabbare än ExpressCard?