Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS350d

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för förklarningen.

Det finns ju situationer där det skulle vara användbart, som att att fokusera i mörka miljöer (darför har dem skapat 20Da :).
 
ja, man kan tycka att det borde vara lätt att fixa också.. tex: använda LCD'n som sökare vid spegeluppfällning.. vem vet, inte jag
 
Core skrev:
Det finns ju situationer där det skulle vara användbart, som att att fokusera i mörka miljöer (darför har dem skapat 20Da :).
Njae, 20Da går ju inte direkt att använda som en vanliga kamera fullt ut om man inte vill hålla på med IR-cut filter och hela den biten, Blir lite extra micklande med färgerna. Men 20Da har ju samma sensor som 20D(minus ir-cut.filtret), dock annan mjukvara. Problemet är ju att previewen på skärmen bara är en kort stund i taget och ingen strömmande utläsningar som kan pågå kontinuerligt.Och du har fortfarande nackdelen att spegeln måste vara uppe och slutaren öppen.
 
Visst finns 350 med lcd sökare

Förstår frågan fullständigt Har flera ggr lånat ut min kamera till kompisar som fotar digitalt men inte med systemkamera och jag tror i stort sett alla har försökt komponera bilden med lcd-skärmen.Och visst finns det 350 med lcd-sökare. Har en själv!
 

Bilagor

  • img_1528ccc.jpg
    img_1528ccc.jpg
    25.7 KB · Visningar: 214
Hmm? Och du kunde inte ha tagit reda på att man inte kunde göra så innan du nu va tvungen att köpa kameran?
Nästan så man garvar faktiskt. ;)
 
Re: Visst finns 350 med lcd sökare

stefan p skrev:
Förstår frågan fullständigt Har flera ggr lånat ut min kamera till kompisar som fotar digitalt men inte med systemkamera och jag tror i stort sett alla har försökt komponera bilden med lcd-skärmen.Och visst finns det 350 med lcd-sökare. Har en själv!

Snyggt montage. =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.