Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
EOS R med EF-konverter
- Trådstartare Agailo
- Start datum
Det gör ingen skillnad om du kör spegelfritt eller spegelreflex eftersom konvertern monteras på objektivet.
Med en RF-konverter skulle man teoretiskt kunna montera konvertern bakpå adaptern, men RF-konvertern passar inte adaptern (har själv provat).
Med en RF-konverter skulle man teoretiskt kunna montera konvertern bakpå adaptern, men RF-konvertern passar inte adaptern (har själv provat).
Jag använder ofta EF 100-400 + 1,4x konverter på min EOS R.
Det går inte att använda telekonverter med alla objektiv eftersom linserna i telekonvertern sticker in i objektivet.
Om Tamron 150-600 kan användas med EF-konverter på spegelreflex så kan den även användas på spegelfri.
Agailo
Medlem
Tack för era svar. Fick i eftermiddag även detta från Tamron via Hegethorns kundtjänst:
“Our lens Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2 (model – No.: A022E) with our Tamron teleconverter 1,4 (Modell TC-X14E) can be used together with the Canon EOS R and ER-RF adapter.
There are no restrictions known.“
“Our lens Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2 (model – No.: A022E) with our Tamron teleconverter 1,4 (Modell TC-X14E) can be used together with the Canon EOS R and ER-RF adapter.
Jag trodde att du menade Canons EF -konverter. Tamrons egen ska naturligtvis fungera lika bra som objektivet.Tack för era svar. Fick i eftermiddag även detta från Tamron via Hegethorns kundtjänst: