Annons

EOS 550d kit 18 - 55 förlorat linsskydd

Produkter
(logga in för att koppla)

markus.lar

Medlem
Hej!

Jag har förlorat mitt linsskydd till mitt kitobjektiv (18-55) till min Canon EOS 550d.

Var kan jag köpa det till en billig penning? Vet inte hur jag hittar den produkten i affärerna på nätet.

/Markus

Har du provat med att söka efter "objektivlock"?

Gav 76 träffar hos Cyberfoto och 57 hos Scandinavianphoto.

bra ide

Hej!

Tack för det sökordet, använde linsskydd, vilket inte verkade lika lyckosamt.

Dock måste jag säga att jag har svårt att veta vilket som passar. Går det att ta reda på någonstans?

Kolla även på Tradera.se, vet att det säljs många "objektivlock" där till billig penning. /Janne

Dock måste jag säga att jag har svårt att veta vilket som passar. Går det att ta reda på någonstans?

Titta på objektivet, framtill finns det en uppgift om filterdiameter, för 18-55 är denna 58 mm således passar objektivlock med denna diameter ditt objektiv.

Testa även Ebay. Billigt från Kina brukar kosta 2-4$ med frakt. Tar 1-2 veckor att få hem det.
Ja, det där är ganska otroligt. Köpte ett motljusskydd i vintras, kostade 4 USD inkl allt och tog typ tio dagar innan jag fick det i brevlådan. I Sverige skulle ju bara portot kosta mer...

tack för hjälpen

hej alla!

Tack för era tips och er hjälp.
Ebay var en guldgruva och nu är det bara att ge det några dagar!

Fast det är väl ingen större idé att köpa ett Canon original. Det går ju knappt att sätta dit och ta bort när motljusskyddet är monterat. Nikons är ju något bättre för där når man ”frigörningsknapparna ” framifrån. Fabrikat Dörr har ju dessutom en liten tråd monterad som man lämpligen fäster i kameraremmen så undviker man borttappning. Som kronan på verket kan man komplettera Dörrskyddet med två metalltrådsbyglar som man kan greppa tag i även med stelfrusna fingrar. Har frågat Canon hur de kan ha så värdelösa objektivlock men de anser att de har världens bästa…
/Harald

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar