marqs^
Ny medlem
Jag är i valet och kvalet, jag har bestämt mej för att köpa en Canon Eos 40D nu när man får cashback och annors mycket kamera för pengarna. Mitt problem är att jag inte vet vilket objektiv jag skall köpa till. Jag har från förut en eos 350d med kit gluggen och ett Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di, tamronet är jag nöjd med men skulle vilja uppgradera i den vidare ändan. Jag funderar nu vad jag skall välja, det står mellan:
Eos 40D + Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM
eller följande paket:
Eos 40D + Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD + Speedlight 580EX
Priset blir ungefär på samma nivå, undrar bara hur viktigt det är med IS och hur mycket bättre Canon gluggen egentligen är? Klarar man sig bra utan IS? Vilket "paket" lönar det sig att skaffa? Måste tillägga att jag från förut endast har en helt manuell otroligt gammal extern blixt.
Har även funderat på batterigreppet, har man mycket nytta av det och lönar det sig att köpa det?
Eos 40D + Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM
eller följande paket:
Eos 40D + Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD + Speedlight 580EX
Priset blir ungefär på samma nivå, undrar bara hur viktigt det är med IS och hur mycket bättre Canon gluggen egentligen är? Klarar man sig bra utan IS? Vilket "paket" lönar det sig att skaffa? Måste tillägga att jag från förut endast har en helt manuell otroligt gammal extern blixt.
Har även funderat på batterigreppet, har man mycket nytta av det och lönar det sig att köpa det?