Annons

EOS 350D testad på dpreview

Produkter
(logga in för att koppla)
350D ger lite mer och lite synligare brus, i övrigt är bildkvalitén likvärdig.

Använder man inte ISO 1600 och ISO 3200 så går det nog på ett ut vilken av kamerorna man använder, vad gäller bildkvalitét.
 
Japp, den nya kitlinsen verkar ju riktigt skaplig.

Man ska tydligen undvika att blända ned i teleläget, dock..
 
Det här tycker jag är en mycket trevlig egenskap, som jag även noterat med 20D:

"Very good in-camera image processing, JPEG's almost as good as processed RAW's"

Gör man korrekta exponeringar så finns det mycket liten anledning att använda sig av raw.
 
Det verkar som om valet av kamera var rätt (om man nu skall lyssna på andras tester).
Gillar sista raden i hela testet:

Highly Recommended



//TH - kan bara hålla med...
 
dl_4711 skrev:
Jo... men det är ju just det. Att exponera korrekt är ju inte alltid så lätt. Speciellt inte i stressade lägen utan live-preview.
Personligen så tycker jag inte det är några problem, jag vet hur ljusmätaren fungerar.
 
sagan skrev:
Personligen så tycker jag inte det är några problem, jag vet hur ljusmätaren fungerar.

Jo... fast jag tolkade inte "man" i ditt inlägg ovan som "Kim Wallung". *flin*

Speciellt i motljus tycker jag nog fortfarande det kan vara klurigt.
 
Gick det inte väldigt fort att få färdigt det här testet för Phil, jag tycker mig märka att nästa modell kan vara i antågande ibland innan en test är färdig. Kanske lite överdrivet men ändå...
 
Storsäljande modeller som 300D, D70, 20D och liknande brukar han testa väldigt snabbt, medans det brukar ta lång tid med mindre märken som Pentax och proffsmodeller som 1D.

Jag antar att han prioriterar kameramodellerna efter hur stort intresset är.
 
sagan skrev:
Jag antar att han prioriterar kameramodellerna efter hur stort intresset är.

Trist för Jeff på dcresource.com, han hade ju också hoppats få lägga ut sitt test idag...

"Digital Rebel XT review delayed

I have bad news, folks. Due to an unexpected discovery, the Digital Rebel XT review has been delayed indefinitely. To make a long story short: Canon shipped me the body-only version of the Rebel XT, without a lens. I moved the 18-55 kit lens from my EOS-20D over and shot most of the test photos with that. As reported in the excellent review of the Rebel XT over at Digital Photography Review, the old kit lens (that my 20D has) and the new kit lens (that I don't have) have noticeable differences in image quality. Thus, I don't feel that it's fair to post the Rebel XT review using the old, inferior (in most areas) kit lens. I am going to try to get ahold of the new kit lens, even if I have to buy it, to give the camera a fair review. That means more work for me, and a delay for you. I apologize for this, and I'll try to finish the review as soon as possible."
 
sagan skrev:
Storsäljande modeller som 300D, D70, 20D och liknande brukar han testa väldigt snabbt, medans det brukar ta lång tid med mindre märken som Pentax och proffsmodeller som 1D.

Jag antar att han prioriterar kameramodellerna efter hur stort intresset är.

Hej

Känns nog lite hårt för tex Canon 1dsmark2 och Nikon D2X användare att "nykomlingen" Canon 350D redan är testad.

Nog är det så att han testar de mer sålda kameramodellerna förre, samt att han kanske måste lägga ner mer tid på de dyra och mer avancerade modellerna, vilket tar längre tid.

Hälsningar

Omar Brännström
 
Detta var ju riktigt trevlig läsning. Min inre röst sade åt mig att vänta med att köpa 350D tills det hade kommit ut några recensioner, så att jag inte köpte grisen i säcken. Men sedan började man följa tråden "Första användarintrycket av Canon 350D", och då var det kört. Så det här gillade jag.
 
Det var roligt, jag satt och skrev på min beställning igår och i en paus innan jag just skulla skicka iväg den såg jag att recensionen var klar! Så sen kunde jag trycka på skicka-knappen ganska så tryggt.
Fast jag tycker inte det var speciellt snabbt gjort, mycket info hade han ju innan och det har ju gått några veckor sen efter lanseringen så… och dessutom är väl alla andra kameranyheter i år sekunda jmf med denna… :)


Fick förresten en tusenlapp i rabatt som paketpris av Zebramedia!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.