Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
eos 300 vs eos 30
- Trådstartare pola
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Har haft båda, bytte "upp" mig från 300 til 30.
Du får:
- Fler inställningar på ljusmätningssidan. Inte helt oväsentligt
- Du har inställningar för enbildstagning med lås så du av misstag inte tar en radda bilder
- Ett svart hus som ser proffsigare ut och metall i infästningen till objektiv
- Ögonstyrd focus
Det är de saker som jag såg som stora skillnader.
Dock funkade inte ögonstydningen så bra för mig med glasögon.
Roine
Har haft båda, bytte "upp" mig från 300 til 30.
Du får:
- Fler inställningar på ljusmätningssidan. Inte helt oväsentligt
- Du har inställningar för enbildstagning med lås så du av misstag inte tar en radda bilder
- Ett svart hus som ser proffsigare ut och metall i infästningen till objektiv
- Ögonstyrd focus
Det är de saker som jag såg som stora skillnader.
Dock funkade inte ögonstydningen så bra för mig med glasögon.
Roine
SunKi
Aktiv medlem
cyberphoto.se brukar hålla väldigt låga priset på det mesta..
Det är rätt stor skillnad i komfort i EOS 300 och 30, EOS 30 är som en dröm att hålla i i jämförelse..
Dessutom får du belysta af-punkter.. (som iaf jag tycker är helt underbart ibland..)
Snabbare filmframmatning (tror eos 30 har 4bps? EOS 300 har iaf 1.5bps)
Gå till din närmaste fotobutik och be att få kika närmare på EOS 30:an (om du nu inte redan kännt på den)... är rätt säker på att du kommer att bli förälskad vid jämförelse av 300:an
Jag hade EOS 30:an på huvudet ett tag, men det blev en Minolta Dynax 7 istället..
Det är rätt stor skillnad i komfort i EOS 300 och 30, EOS 30 är som en dröm att hålla i i jämförelse..
Dessutom får du belysta af-punkter.. (som iaf jag tycker är helt underbart ibland..)
Snabbare filmframmatning (tror eos 30 har 4bps? EOS 300 har iaf 1.5bps)
Gå till din närmaste fotobutik och be att få kika närmare på EOS 30:an (om du nu inte redan kännt på den)... är rätt säker på att du kommer att bli förälskad vid jämförelse av 300:an
Jag hade EOS 30:an på huvudet ett tag, men det blev en Minolta Dynax 7 istället..
Joa
Aktiv medlem
Förutom allt som nedan nämnts så måste jag säga känslan. Går inte ens att jämföra.
Bla vikten, robustheten, snabbheten.
Helt enkelt en skönare kamera att fota med.
Jag köpte min av killen som brukar annonsera i varje nummer av tidningen Foto. Smidigt och billigt. 4900 kr utan glugg.
//Jocke
Bla vikten, robustheten, snabbheten.
Helt enkelt en skönare kamera att fota med.
Jag köpte min av killen som brukar annonsera i varje nummer av tidningen Foto. Smidigt och billigt. 4900 kr utan glugg.
//Jocke
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Den är i princip ljudlös också.
Roine
Roine
oizzo
Medlem
Jag bytte upp mig från en EOS 300 som jag kört i två år till en ny EOS 30 med batterigrepp.
Jag kan bara säga att jag är mycket nöjd.
Ett hus i metall istället för plast är väl en av de minsta anledningarna till att byta. Det finns mycket som är bättre på EOS 30.
Tex ergonomin. Istället för att hålla reda på vilka program som har flerbildstagning så har du en välplacerad spak för att välja det. Vill du exponeringskompensera på EOS 300 måste du trycka in en knapp samtidigt som du snurrar på hjulet vid avtrycket. På EOS 30 flyttar du bara på tummen när du håller på att komponera bilden och klickar ett par steg på hjulet på baksidan så är det klart! Det enda som är negativt är väl att det är lite tyngre.
Jag tycker att ergonomin i huset, att det är tystare och kvaliten på bajonetten vil linsen luckan bak mm mm är helt suveränt. Dessutom är autofokusen lika snabb som med semi-pro huset EOS 3 fast bara 7 AF punkter.
REKOMENDERAS!
mvh Mattias
Jag kan bara säga att jag är mycket nöjd.
Ett hus i metall istället för plast är väl en av de minsta anledningarna till att byta. Det finns mycket som är bättre på EOS 30.
Tex ergonomin. Istället för att hålla reda på vilka program som har flerbildstagning så har du en välplacerad spak för att välja det. Vill du exponeringskompensera på EOS 300 måste du trycka in en knapp samtidigt som du snurrar på hjulet vid avtrycket. På EOS 30 flyttar du bara på tummen när du håller på att komponera bilden och klickar ett par steg på hjulet på baksidan så är det klart! Det enda som är negativt är väl att det är lite tyngre.
Jag tycker att ergonomin i huset, att det är tystare och kvaliten på bajonetten vil linsen luckan bak mm mm är helt suveränt. Dessutom är autofokusen lika snabb som med semi-pro huset EOS 3 fast bara 7 AF punkter.
REKOMENDERAS!
mvh Mattias