Annons

EOS 300 vs 300V.

Produkter
(logga in för att koppla)

Justus

Avslutat medlemskap
Det är dags att uppgradera från gamla Canon AE-1 till något nytt, och vad ska det bli?
EOS 300 vs 300v?? Vad är de största skillnaderna? Hur är optiken som man får med (ex. EF 28-90/4-5,6 II DC).

Är någon av dessa kamerorna något att ha ens?

Har egentligen inte råd med något (mycket) dyrare än 300 eller 300v.. Är student med väldigt begränsade tillgångar så att säga.. Har du någon erfarenhet av någon av dom?

okej
ja 300 har jag testat det jobbiga med den är att man inte kan bestämma vilka AF/mätmetoder man vill ha på de olika programmen. Men tycker du inte det gör något så. Jag hade någ satsat på en beggagnad eos 5, borde du kunna hitta för 3000:-
eos 30 kanske du kan hitta billigt annars en eos 650 går att få tag på mycket billigt.
optiken hade jag satsat på ett 28-105mm 3.5-4.5.

kolla på länken jag gav dig så ser du skillnaden på de olika kamerorna

Mm, kollade lite men blev lite förvånad eftersom det var andra siffror än vad canon angett.

Vad tyckte du om 300 i övrigt? Är det lönt att göra en investering och köpa nytt?

det är ju rätt många som säljer dom nu pga av köp av digital så nytt nej, skulle jag säga. Du kan ju ha tur att hitta någon beg med garatin också.

kolla radanonnserna här på fotosidan. cyberbörsen på cyberphoto.se, blocket.se och tradera.se

som sagt jag tycker det jag sa är en stor nackdel men det beror ju på vilka krav du har.

vad var det för siffror som var annorlunda?

Läste fel, heh. Men nypriset för en 300V med EF 28-90/4-5,6 II DC ligger på 3200 och med 28-105 ~3700.. Det är väl inte så farligt?

mm, men jag blir lite paranoid när jag ser något som är begagnad.. så jävla rädd för att bli blåst :)

var bor du?
köp i din stad åk och kolla på delarna, då är det då svårare att bli blåst. annar på tradera.se så har de ju betygssytem om någon bara postiva och är många så är det ju också liten chans att bli blåst

Jo, det kan man göra.. Men det finns ju både + och - med beg. köp. likaså med nyköp...

begagnat: + billigt
- garanti? - skick?

nytt: +skick +garanti
- pris...

ja visst det är som du själv prioreterar

jag skulle köpt en eos 5 med 28-105 3.5-4.5.
Men det är lite untanför din budget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar