ANNONS
Annons

eos 1v och eos 1vhs!??

Produkter
(logga in för att koppla)

pasi

Aktiv medlem
Om jag köper en eos 1v hs kan man ta bort boostern så att man får en vanlig eos 1v eller e det som på eos 1n rs att den sitter fast!???

Du har fattat det rätt.

Det är bara på Eos 1n RS som motorn sitter fast. Eos 1v HS är lika snabb som EOS 1nRS när man har batteri NP-E2. Då kallar jag den Eos 1v UHS (ultra high speed).

Fast om du köper 1V löst och boostern separat så kan du använda den både med och utan booster. Köper man 1V HS så saknas batterilocket och du kan inte använda den utan att komplettera med ett sådant lock. Dock är det ju mest fördelaktigt att köpa HS-modellen om du ändå ska ha boostern och sedan köpa ett lock separat.

Jag kör ofta med batterigreppet BP-E1 som ger ett bra grepp åt mina stora händer utan att den väger bly. Kör ytterst sällan utan nått av det.

Jo, sant.. då blir den stora kameran liten (naken alltså) och det vill man ju inte ;)

Batterigreppet är finfint..

Jag kör oftast två kamerahus och då har jag inte på motorerna om det inte är nödvändigt. När jag ska iväg och ta porträtt skruvar jag alltid på boostern för höjdavtrykets skull.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar