Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
eos 1DXII
- Trådstartare Kfoto416
- Start datum
Eos 5D Mark IV då den klarar av det mesta och har hög bildkvalitet.
5D Mark IV och 1D X Mark II har både bra dynamiskt omfång. Mark III är sämre på grund av annan konstruktion av A/D-konvertering.
Eos 1D X Mark II är i stort sett bara en fördel mot 5D Mark II om man behöver snabbare serietagning.
Jag har haft alla modellerna och har kvar de både 5D-modellerna. De ska dock säljas.
5D Mark IV och 1D X Mark II har både bra dynamiskt omfång. Mark III är sämre på grund av annan konstruktion av A/D-konvertering.
Eos 1D X Mark II är i stort sett bara en fördel mot 5D Mark II om man behöver snabbare serietagning.
Jag har haft alla modellerna och har kvar de både 5D-modellerna. De ska dock säljas.
fotobollfoto
Aktiv medlem
Om du vill ha fakta bör du presentera din kravspecifikation. Det som är bättre för en fotograf är inte nödvändigtvis bättre för den andre.
Kfoto416
Ny medlem
Hej det jag söker egentligen är positivt eller negativt om modellerna från de som använt kamerorna ett tag. Fel formulerat av mig om fakta delen. Det är prisskillnad på eos 5 modellerna som begagnat så lite vad jag kan förvänta mig sen får jag bedöma utifrån vad jag har för behov kontra kostnad.Om du vill ha fakta bör du presentera din kravspecifikation. Det som är bättre för en fotograf är inte nödvändigtvis bättre för den andre.
Sorry för felformuleringen.
gamleJ
Aktiv medlem
Har bara använt 5dmkiii men har R i dagsläget som ligger nära 5dmkiv gällande sensorprestanda. Mitt råd är att plocka bort 5dmkiii ur ekvationen. Det är stor skillnad på hur mycket du kan jobba med filerna mellan 5dmkiii och 5dmkiv/1dxmkii. Gällande 1dxmkii vs 5dmkiv så klarar båda husen det mesta men 1dxmkii ä bättre för sport och video medan 5dmkiv är bättre för landskap och objekt med mycket detaljer. Behöver du inte beskära mycket räcker dock 20mp riktigt långt.
Personligen hade jag valt ett spegellöst hus med adapter istället för 5dmkiv. 1dxmkii kan vara ett bättre val än spegellöst i prisklassen 10-15k om sportfoto är prio. Eller om du behöver ett riktigt tåligt hus med bra batteriprestanda.
Personligen hade jag valt ett spegellöst hus med adapter istället för 5dmkiv. 1dxmkii kan vara ett bättre val än spegellöst i prisklassen 10-15k om sportfoto är prio. Eller om du behöver ett riktigt tåligt hus med bra batteriprestanda.
Kfoto416
Ny medlem
Stort tack utförlig beskrivning tackHar bara använt 5dmkiii men har R i dagsläget som ligger nära 5dmkiv gällande sensorprestanda. Mitt råd är att plocka bort 5dmkiii ur ekvationen. Det är stor skillnad på hur mycket du kan jobba med filerna mellan 5dmkiii och 5dmkiv/1dxmkii. Gällande 1dxmkii vs 5dmkiv så klarar båda husen det mesta men 1dxmkii ä bättre för sport och video medan 5dmkiv är bättre för landskap och objekt med mycket detaljer. Behöver du inte beskära mycket räcker dock 20mp riktigt långt.