Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Engångskamera (undervattens)

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobias Gulliksson

Aktiv medlem
Jag åker till Mexiko om några veckor och planerar att tillbringa en hel del tid med att snorkla vid några av de otroliga rev de har där. Så min undran lönar det sig att köpa några engångskameror för undervattensbruk. Funkar de. blir det några bilder som är något sånär hyfsade. Är det någon som testat det?
 
De funkar sådär, bilkvalitéten är OK, men problemet är snarare att komma så nära fiskar/reven för att få en bra bild, men det funkar om jan ger se F'n på det;) hehe
 
Mina försök har slutat med mycket mediokra resultat. Jag tror att det viktigaste är att man kommer tillräckligt nära det man ska fota. Om det däremot fins undervattenskamera att hyra kan man få till riktigt hyfsade bilder. Jag har faktiskt letat ett UV-hus till min gamla Sony-kompakt, men det verkar vara svårt att hitta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.