Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

en teknisk pryl jag saknar

Produkter
(logga in för att koppla)

ariadne

Aktiv medlem
jag gillar att stå både framför och bakom kameran. grejen är att det är rätt svårt att göra det samtidigt. det går ju med diverse metoder ( tänker på om man vill ha kontroll över var skärpan hamnar, komposition osv) men jag tycker det vore bra om det fanns nåt som gjorde att man kunde titta genom kameran även om man stod framför den. jag vet inte riktigt hur det skulle gå till men nåt slags förlängningstittskåp.

det finns inget sånt va?

:)

Inte om du inte vill gå över till digitalt...

Där kan du ju enkelt koppla kameran till en TV/dator och titta på bilden.

Hej.
Minolta Dimage X20 har denna funktion:

En smart finess är kamerans självporträttläge i kombination med en spegel som är placerad på kamerans framsida med vars hjälp man kan ta bilder av sig själv genom att hålla kameran i sin utsträckta arm.

ne, jag vill nog inte köra digitalt.
men det hade nog öppnat fler möjligheter.
men som sagt...jag är nog för förälskad i själva processen att framkalla och allt som hör till

I princip måste det gå att med en videokamera (eller icke SLR digitalkamera) "titta på" sökarbilden i din analoga kamera. Koppla videokameran till TV-n och vips!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar