I Sthlm ligger det på runt 500 efter skatt, varierar helt från stælle till stælle.
Saker att tænka på men som redan næmnts ær att alltid fråga om lov innan man tar bilderna, læmna gærna information om vart bilderna hittas efteråt i form av visitkort eller liknande.
Ær det en knepigare krog med mer ældre gæster som kan visa sig "svårfotade" så ær det aldrig fel att mingla lite, prata med gæsterna så brukar intresset før att bli fotograferade stiga en aning.
Det handlar trots allt alltid om førtroende før att de ska låta dig fotografera dem.
Och som någon redan næmnt s skulle jag sæga att 1/25 - "0.8 slutartid bør vara ganska okay.
Har du lågt till tak, eller vitt tak kan du i vissa tillfællen rikta blixten upp i taket bakåt med lite høgre ISO før att få snygga, men ljusare bilder.
Så helmanuellt ær helt klart bæst, ta gærna en runda i lokalens olika delar och provfota før att se vad før instællning som gør sig bæst vart.
T.ex. Bås med soffor och liknande gør sig bættre med høgre ISO och snabbare slutare, medans dansgolvet gærna vill ha lite lægre iso och slø slutare.
Ær røkmaskinen i full gång så vænta tills røken lagt sig eller ta bilden innan røken hinner framfør dem du fotar.
Ha æven koll på vart du har lampor i bakgrunden så du lætt kan vænda ditt vimmel så du kan utnyttja snyggt ljus i bakgrunden om det skulle vara nødvændigt.
Jag ær inget proffs, men det ær saker jag sjælv brukar tænka på då jag ær ute och rotar.