Annons

En nattbild

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

per-Åke

Medlem
Hej alla glada fotografer!
jag vet nu inte om jag kommit rätt, eller för den delen börjat i rätt topic/ämne.
I vilket fall som helst gör jag mitt första inlägg här som nybörjare, och vill således visa upp min (vad jag tycker)bästa bild för i år.
Har alltid varit intresserad av foto, men det eskalerade totalt sedan jag köpte min första digitala kamera för snart ett år sedan.
Numer är jag ägare till en Nikon D200(D100 förut) som jag trivs med och hoppas fånga en del bra bilder med.
Är öppen för lärdom och tips från er alla som kan detta, och är mycket tacksam om ni rättar till mina fel.
Tackar och hoppas få ett bra utbyte av denna site.
Samt hoppas att få bridraga med något i framtiden.

Per-Åke

julebodaimnsken.jpg
 
Anledningen till att folk inte kommenterat bilden har nog främst att göra med att forumet inte är till för dessa saker. Börja med att klicka runt på sidan och se hur saker och ting fungerar så kommer du säkert få väldigt stor användning för fotosidan i framtiden.
 
Ojdå, kort stubin? ;)
Det finns pooler att lägga upp sina alster på om man vill ha kritik. Det gör man genom att skapa ett eget album och när man sedan tankar upp sin bild så väljer man att lägga den i en pool, t.ex. "Mjukstart". Där kan man få bra och konstruktiv kritik.
 
Jag har aldrig bett om någon kommentar till min bild, utan ville bara visa den i mitt första inlägg.
Jag bad också om tillrättavisning om jag gjort något fel, men det säger ni först nu, grattis!
På alla andra forum så brukar man välkommna nya medlemmar, men det verkar inte vara ett vedertaget sätt på detta forum.
Det finns andra forum!
Nog om detta! ha det bra....
 
Ja sannerligen.. jorden kretsar inte bara runt solen... tydligen är andra personer av största vikt...

Nädå, jag ska inte vara sarkastisk mer.

Man får nog dels börja med att inse att man själv ären plutt i hela samanhanget runt Fotosidan. Får man inget gehör så kan det bero på flera saker. Jag personligen trots min ganska flitiga kontroll av fotosidans forum hade inte sett denna tråden innan. Även om jag gjort det så hade jag nog inte skrivit i tråden eftersom jag dels inte tyckte bilden var så där jätte eggande och dels så är ju kritikpoolerna till för konstruktiv kritik på bilderna. Sedan framgick det knappast att du bara ville säga hej och bli välkomnad på FS. Det finns personer som välkomnar nya medlemmar på flera olika sätt, men att det skulle vara allmänt vedertaget att välkommna alla nya hit så fick vi nog inte göra annat än välkomna folk hit.. trots allt är det ganska många nya medlemmar /dag.

Hade du däremot lagt in bilden i et pool hade ajg säkerligen kommenterat bilden och givit saklig kritik på den.

Bilden var fin och trevlig på olika sätt, men som sagt det är kritikpoolerna man lägger sina bilder i om man vill ha kritik. eller så lägger man dom i en pool bara om man bara vill visa upp bilder.

Tänk också på att det är inte oss det är fel på om man inte får respons på en tråd i forumet, så lite mer ödmjukhet kanske i framtiden och inte vara så snarstucken, om du vill få fram ditt budskap så kan du puffa lite själv i tråden så att den kommer högst upp i listan igen, tänk på att om det kommer in många inlägg så åker ditt ner på listan allt eftersom det skrivs i dom andra trådarna, och tro mig, det skrivs mycket i detta forum... så det är ju inte konstigt om din tråd flyger ner sist på listan fort och försvinner i samlingen av andra trådar. Bara udner denna tiden så han din tråd bli nummer 12 i listan!
 
Välkommen Per-Åke Jernberg!
Hoppas du kommer trivas i detta forum, det var en fin bild du visade.
Känns det bättre?

Jag trodde att du ville få kritik på din bild, det var därför jag skrev som jag gjorde. Nu förstår jag bättre. =)
 
Konstigt att alla la märke till tråden då jag bar mig dummt åt?(enl,er)
Ni läste ju den tydligen iaf(trots motsägelse om detta!, Kalle Bexelius?)bullshit)

Mao drar jag slutsatsen att detta är ett ICKE seriöst fotoforum.
Jag har funnit ett annat forum där dom hälsar nya medlemmar välkommna utan otrevliga vokabulärer!(större än detta forum)
Krama varanndra här inne nu ordetligt!!!
Så ni inte misster eran förälskelse till er själva.

Nu får ni ha eran lilla klan för er själva!
Glöm nu inte att lära er att fotografera :))))
 
Eftersom jag tillhör "alla på detta forum" får jag väl betrakta mig också som utskälld...

I dag har 36 personer blivit medlemmar här. Några fler tillkommer väl under kvällen. Som Kalle skrev: det är omöjligt att hälsa alla nya välkomna.

Om du hade tittat runt det minsta innan du startade denna tråd, så hade du sett att man presenterar sig under "Min Profil" och visar bilder genom att tanka upp dem. Konstigt?

Det skrivs enorma mängder inlägg i fora här, och "En nattbild" är kanske inte den titel som får alla att dreglande kasta sig in i diskussionen.

"Konstigt att alla la märke till tråden då jag bar mig dummt åt?(enl,er) Nej, tre medlemmar är inte alla. Just nu är medlemsantalet 77604.

Jag rekommenderar att du

1) Läser Kalles inlägg igen, förstår det och ber om ursäkt.
2) Skriver en presentation av dig i din profil
3) Tankar upp lite bilder
4) Ändrar attityd
5) Fortsätter vara medlem.

I så fall kommer du nog att trivas. Lycka till!
 
Haha! Sedär, en till som faller för skitsnack.
Det är tydligen vad ni håller på med här inne.
"det är omöjligt att hälsa alla nya välkomna."
Varför då? SÅ många medlemmar måste väl någon gång under 24 timmar ha tillfälle till att säga ett "HEJ"
(är du dum på riktigt eller?)
Med tanke på hur många som har läst mitt först inlägg så tycker man ju att någon enda lite skit kunde ha sagt "hej"
JAG KOM INTE IN HIT FÖR ATT VISA UPP MIN BILD , DEN SATTE JAG BARA IN SOM NYBÖRJARE!
Va fan är alla dumma i huvudet här eller!
LÄS VAD JAG SKRIVER!
Ta nu detta som en lärdom när nästa medlem anmäler sig.
Jag är historia här!
Prata nu så mycker skit ni vill, besvarar ej det.
Det bästa vore om Admin på forumet kundet ta bort mig från detta forum så jag slipper skämmas för att ha varit medlem här.
Om det nu finns någon ansvarig för forumet?
Bye!!!!!!!

PS, glöm nu inte fotoskolan :)))))
 
Först tänkte jag svara emot, men låter bli. Eftersom klockan är 19.00 en lördagkväll antar jag att du är rejält berusad. Någon annan förklaring till ditt uppträdande kan jag inte föreställa mig.
 
Per-Åke Jernberg, du är medveten om att sedan du startade denna tråden har säkerligen några tusen personer blivit nya medlemmar. Såvida du inte har gjor personliga hembesök eller nyttjat din e-post så kan jag inte se att du har hälsat någon av dessa personer välkommen... Det tycker jag är elakt faktiskt. Man måste hälsa alla välkommna, annars kan dom bli ledsna.

Jag vet inte heller om dina funderingar runt "hälsa alla nya välkommna" funderingar är så genomtänkt heller.... Men du kanske tror att det plingar till i min fotknöl varje gång det reggas en ny medlem på fotosidan? Ialla fall jag fick inget sådant kit när jag reggade mig (ska kolla med admin) Inte heller annonseras det om nya medlemmar registrerar sig vad jag vet... Däremot vet jag att man kan om man vill söka reda på nya medlemmar... men tyvärr Per-Åke har jag andrasaker jag tycker är roligare än att söka efter nya medlemmar varje dag och skriva flera hundra välkomstmeddelanden...

Frågan är om den nya medlemmen skulle uppskatta få över 77 600 välkomstmeddelanden så fort han/hon reggade sig... Visserligen är vi människor sociala, men jag vette fan om jag verkligen är så beroende av kärlek och omgivningens erkännande.... Men vi är alla olika...

Fråga bara... När du reggade dig på Shell eller Statoil eller vad du nu har, skickade alla medlemmar en gratualtion till dig?
 
Hahaha! Ni är ta mig fan ofelbara.
Den typen känner jag igen.
Till er största besvikelse kan jag tala om att jag inte dricker alkohol, snopet va!
Är det någon som verkar berusad här inne så är det Bengan!
Har du allvarliga problem så föreslår jag AA.
Jävla pucko!
Peter! Hahaha....................
Sök dig en annan kille då!

Va fan! Har ni ínte vett nog att hälsa en ny medlem välkommen till forumet?
NU! har ni fanimig tid till att snacka!
Gå nu å ta ett kort på kärringen, lägg upp det i en fin"frame" å visa upp det för fina frugan.
Hoppas nu att ni får ett "skott" imorgon.
Fortsätt nu som ena dårar å svara på mina "idiotiska" inlägg som kommer att fördummas för resten av er levnadstid.
Värre forúm/pack har jag då aldrig skådat.:)))))
 
Mårten Persson skrev: "Anledningen till att folk inte kommenterat bilden har nog främst att göra med att forumet inte är till för dessa saker."

??????????????? Är inte detta ett fotoforum?
Sorry då har fattat det hela fel.

Då söker jag mig vidare till ett FOTOFORUM istället :)))

Detta måste jag nästan dra som ett skämt i ett annat forum :)) Inget fotoforum dock!

hahahahahahahahahah

Ja jävlar.............
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.