Annons

en kamera t-shirt :)

Produkter
(logga in för att koppla)

maker

Aktiv medlem
nån som vet var man kan få tag på en t-shirt med kamera märket på ? kör ju Nikon så man vill ju ha en sån då :) annars så får man ju trycka upp en själv.

för att stjäla en slogan från en känd öltillverkare "Nikon probably the best camera in the world " skulle ju reta nån iallafall:)
 
Märkligt du nämner detta.

För såna t-shirts fanns i slutet av 70-talet.
Man såg kameraremmar som hängde ner och sen en bild av kamera.

Jag har för mig att när jag arbetade i fotoaffär på den tiden så var det Konica/Chinon som körde med det.
Jag kan ha fel...


Vi som arbetade i affär fick ett antal att ha på oss.

Sedan dess har jag banne mig inte sett konceptet.
Men eftersom vi lever i en rund värld, så kommer säkert även detta tillbaka.
 
maker skrev:
nån som vet var man kan få tag på en t-shirt med kamera märket på ? kör ju Nikon så man vill ju ha en sån då :) annars så får man ju trycka upp en själv.

för att stjäla en slogan från en känd öltillverkare "Nikon probably the best camera in the world " skulle ju reta nån iallafall:)

Själv så skrev jag ett snyftmail och fick ett litet paket med godsaker (nyckelband, keps, pikétröjja, tygväska, metallpin). Så jag är nöjd.
Perfekt till mitt D70-altare.
 
maker skrev:
nån som vet var man kan få tag på en t-shirt med kamera märket på ? kör ju Nikon så man vill ju ha en sån då :) annars så får man ju trycka upp en själv.

för att stjäla en slogan från en känd öltillverkare "Nikon probably the best camera in the world " skulle ju reta nån iallafall:)

Jag har sett ett stort antal medlemmar ha på sig gula T-tröjor med ordet "Nikon" tryckt på bröstet. Enligt säkra rykten har även Canon levererat tröjor vid en av MFS:s tillställningar på Patricks.

Men varför en tröja? En äkta nikontinist låter sig tatueras med logotypen.
 
zappafan skrev:
Märkligt du nämner detta.

För såna t-shirts fanns i slutet av 70-talet.
Man såg kameraremmar som hängde ner och sen en bild av kamera.

Jag har för mig att när jag arbetade i fotoaffär på den tiden så var det Konica/Chinon som körde med det.
Jag kan ha fel...


Vi som arbetade i affär fick ett antal att ha på oss.

Sedan dess har jag banne mig inte sett konceptet.
Men eftersom vi lever i en rund värld, så kommer säkert även detta tillbaka.

Det stämmer bra. Jag pryade i en fotoaffär, tror det var 1980, och fick en t-shirt ungefär som den du beskrev. Dock var det en Ricoh på tröjan.
 
Hallo, detta var en bra pryl!

KVICK skrev:
Här kan du beställa din egen T-shirt "online" http://www.lays.se/print-shop/tshirt.shtml. 125:- tycker jag känns riktigt billigt. /Göran

Länken här ovan var ju bra, skulle det inte vara kul o ha en t-tröja eller luvtröja med märket på din kamera. Vi som gillar NIKON skulle ha våra loggor o dom andra märkena sina, alla beställda genom FS. Vore det inte koolt?

Ilkka
 
Re: Hallo, detta var en bra pryl!

Finland skrev:
Länken här ovan var ju bra, skulle det inte vara kul o ha en t-tröja eller luvtröja med märket på din kamera. Vi som gillar NIKON skulle ha våra loggor o dom andra märkena sina, alla beställda genom FS. Vore det inte koolt?

Ilkka

Betala för att bära reklam?

/Roland - som köper en bärkasse av Konsum, med reklamtryck för 1:50. Produkten med bästa marginalen i butiken...
 
Re: Re: Hallo, detta var en bra pryl!

RolandM skrev:
Betala för att bära reklam?

/Roland - som köper en bärkasse av Konsum, med reklamtryck för 1:50. Produkten med bästa marginalen i butiken...

Än sen då, skit i det då! Alla få vi väl göra som vi vill, bär reklam eller inte.
Valfriheten måste väl få råda, eller?

Ilkka
 
Intressant.
Att en diskussion om att framhålla tillverkarens namn mest verkar drivas av Nikon-användare.
Har Nikon-användare större märkesstolthet? (eller vad man nu ska kalla det)

Cartier-Bresson brukade tejpa över hela kameran för att det skulle synas så lite som möjligt vad han använde (Leica), i o f s kanske främst för att den blanka kameran skulle synas mindre överhuvudtaget.
Klart mer attraktivt förhållningssätt till sin utrustning tycker jag, att dölja den än att framhålla den.
 
Det börjar att kännas som öken nu!

Hmm, tycker att debatten här om att bära reklam börjar likna navelskåderi, som annat ibland på denna sida. Medverkar själv ibland tilldetta, men då helt medvetet.
Men detta med reklam och att bära loggor från tillverkare med mera, kolla i era garderober, på era ungar och deras prylar. Allt finns just där och nu, detta är en del av vår nutid.
Visst finns det alltid vissa grupperingar av "lagomfacister" som vill stoppa allt, alla ska göra likadant, alla barn skall gå t ex på dagis, bär inte reklam i onödan, osv.
Så kort o gott, vill jag bära reklam för ett visst märke, då gör jag det!
Ty det är min ensak,
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.