Annons

En förhoppningsvis rolig Gatufototävling!

Produkter
(logga in för att koppla)
mohei skrev:
Trots all spänning orkar jag inte. hålla mig vaken för att delta i uppesittarkvällen. Jobbhelg så jag måste sova. Fast i morgon bitti när jag kliver upp vill jag se lite resultat från juryn. ;-)

*funderar på om mätsökaren blir sur om det flyttar in en Zorki* ;-)

Hahaa!! Det skall nog finnas resulat!

Kom just på att det finns ju en timmes tidsskillnad ... Men vi kör med svensk tid!
 
Måste säga att en sådan skönhet till kamera skulle vara väldigt svår att inte använda, undrar vad plånboken skulle säga:)

Det ska i alla fall bli spännande att se resultatet, det är bara att hålla tummarna:)
 
RESULTAT

Bästa Damer och Herrar,

“En förhoppningsvis rolig Gatufototävling” - tävlingen har avgjorts. Efter moget övervägande och helt enligt mina egna regler, har jag valt vinnaren och de tre som får hedersomnämnanden.

Vinnaren är:
Mikael Nordenfelt

med denna bild:
http://www.fotosidan.se/pools/view/10/857809.htm

”Ett enastående sammelsurium av element och ljus. Stänk av såväl modern som traditionell GatufotograferingsKonst.”


Hedersomnämnanden - alla likvärdiga. Sorry inga prix, men ära och berömmelse!

Nils Bergqvist
http://www.fotosidan.se/pools/view/73/888613.htm

Urban Önell
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/884852.htm

Anders Jensen-Urstad
http://www.fotosidan.se/pools/view/73/892282.htm


Jag ber att få gratulera alla! Dvs alla! Alla som deltog. Som ni säkert kan förstå var min uppgift inte lätt. Och många fler pris borde ha delats ut (37 bidrag och nio bilder på slutrakan). Jag skulle våga påstå att damer och herrar gatufotografer här på fotosidan är mycket skickliga och visar prov på mod och nytänkande. Jag tänkte hålla de andra bidragen hemliga, eftersom det inte var tal om i reglerna att visa vem som deltog. Hoppas detta är Ok förfarande!

Och hoppas att ni haft roligt! Det var ju det som var meningen - att vi skulle ha lite roligt tillsammans i en inte för allvarsam tävling inför det nya Gatufotoåret 2007!

/TBS

PS vinnaren ombedes sända sin adress till mig. En ”ny” kamera är på väg till din kameraväska! Gratulerar än en gång!
 
Tack för en väldigt bra och rolig tävling Torbjörn. Bra idé.

Mycket trevligt.

Och grattis Mikael. Vackert bild med vackert ljus.

Mvh

David
 
Jag håller med föregående talare, det var en kul tävling! Skulle vara spännande att se ALLA bidrag :)

Grattis till vinnaren!

mvh
cf
 
David Appelgren skrev:
Tack för en väldigt bra och rolig tävling Torbjörn. Bra idé.

Mycket trevligt.

Och grattis Mikael. Vackert bild med vackert ljus.

Mvh

David

Tack själv!! Roligt med aktivitet och vackra bilder!

Som sagt flera prix borde delas ut.
/TBS
 
Man kan bara hålla med om att Mikaels bild är otroligt snygg och en värdig vinnare, grattis!

Tack Torbjörn för en kul och bra genomförd "tävling"!
 
Oj... josses... tack... va kul!!! Jag är väldigt förtjust i bilden men det är alltid svårt att förhålla sig opartiskt till sina egna bilder, så det är verkligen kul att höra positiva omdömen från andra. Återigen tack!!!
 
Vad tror ni om att göra Zorkin till en vandringspokal? Vinnaren får anordna en ny tävling, helt på eget bevåg, inom 6 månader från det att hon/han vunnit.
 
timeUnit skrev:
Vad tror ni om att göra Zorkin till en vandringspokal? Vinnaren får anordna en ny tävling, helt på eget bevåg, inom 6 månader från det att hon/han vunnit.

Det låter som en dålig idé för vinnaren Mikael *skratt* att behöva lämna ifrån sig vinsten så fort efter att han lärt sig känna sin nya kamera.:)
 
Hmm, jag noterar att vinnarbilden och de tre med hedersomnämnanden är sv/v bilder. Min färgbild känner sig lite diskriminerad. Hmmm...

Nej, jag skämtar bara! ;-)
Grattis till er fyra vinnare!

Skoj att det blev så mycket som 37 bidrag till tävlingen. :)
 
--------------------------------------------------------------------------------
Henning Sjögren (timeUnit) skrev:
Vad tror ni om att göra Zorkin till en vandringspokal? Vinnaren får anordna en ny tävling, helt på eget bevåg, inom 6 månader från det att hon/han vunnit.
--------------------------------------------------------------------------------

Jag hade faktiskt lite sådana tankar själv när jag såg att jag vunnit, jag har ärligt talat ingen riktig aning om hur man använder en kamera som denna och vilka resultat jag kommer få. Men jag tänker i alla fall försöka lära mig innan jag utlyser en ny tävlig och skickar den vidare. Om den är alltför rolig att använda kanske den lille egoisten i mig tar överhanden och låter den stanna i min kameraväska... Vi får se!!!
 
Re: RESULTAT

TBStoor skrev:
Bästa Damer och Herrar,

“En förhoppningsvis rolig Gatufototävling” - tävlingen har avgjorts. Efter moget övervägande och helt enligt mina egna regler, har jag valt vinnaren och de tre som får hedersomnämnanden.

Vinnaren är:
Mikael Nordenfelt

med denna bild:
http://www.fotosidan.se/pools/view/10/857809.htm

”Ett enastående sammelsurium av element och ljus. Stänk av såväl modern som traditionell GatufotograferingsKonst.”


Hedersomnämnanden - alla likvärdiga. Sorry inga prix, men ära och berömmelse!

Nils Bergqvist
http://www.fotosidan.se/pools/view/73/888613.htm

Urban Önell
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/884852.htm

Anders Jensen-Urstad
http://www.fotosidan.se/pools/view/73/892282.htm


Jag ber att få gratulera alla! Dvs alla! Alla som deltog. Som ni säkert kan förstå var min uppgift inte lätt. Och många fler pris borde ha delats ut (37 bidrag och nio bilder på slutrakan). Jag skulle våga påstå att damer och herrar gatufotografer här på fotosidan är mycket skickliga och visar prov på mod och nytänkande. Jag tänkte hålla de andra bidragen hemliga, eftersom det inte var tal om i reglerna att visa vem som deltog. Hoppas detta är Ok förfarande!

Och hoppas att ni haft roligt! Det var ju det som var meningen - att vi skulle ha lite roligt tillsammans i en inte för allvarsam tävling inför det nya Gatufotoåret 2007!

/TBS

PS vinnaren ombedes sända sin adress till mig. En ”ny” kamera är på väg till din kameraväska! Gratulerar än en gång!



Grattis Mikael!!!!

En klassisk gatufotobild!

Andas Amerikanskt 50-tal!!
En mycket bra, spännande och fint fångad bild!!


Och grattis Torbjörn för ditt fina vinnarval,
och tack för denna kuliga tävling!!! :)

Och de va också kul med allt omkring/uppesittarsnack före tävlingen här i forumet!! ;) ;) :)
 
mohei skrev:
Hmm, jag noterar att vinnarbilden och de tre med hedersomnämnanden är sv/v bilder. Min färgbild känner sig lite diskriminerad. Hmmm...

Nej, jag skämtar bara! ;-)
Grattis till er fyra vinnare!

Skoj att det blev så mycket som 37 bidrag till tävlingen. :)

Funderade faktiskt hur jag skall ta det här med sv/v vs färg! Kanske två grupper vore bra. MEN om det är till ngn tröst så fanns det nog färg med på slutrakan bland med de nio .......!!!!!
 
mnorden skrev:
--------------------------------------------------------------------------------
Henning Sjögren (timeUnit) skrev:
Vad tror ni om att göra Zorkin till en vandringspokal? Vinnaren får anordna en ny tävling, helt på eget bevåg, inom 6 månader från det att hon/han vunnit.
--------------------------------------------------------------------------------

Jag hade faktiskt lite sådana tankar själv när jag såg att jag vunnit, jag har ärligt talat ingen riktig aning om hur man använder en kamera som denna och vilka resultat jag kommer få. Men jag tänker i alla fall försöka lära mig innan jag utlyser en ny tävlig och skickar den vidare. Om den är alltför rolig att använda kanske den lille egoisten i mig tar överhanden och låter den stanna i min kameraväska... Vi får se!!!

BTW: på bottenplattan finns Sunny 16 reglen på papper ...!!!
Och du får avgöra hur du gör med fortsättningen. Kul idé nog! Och det kommer en extra kostym i paketet som kan användas till en likadan kamera tex ... med tanke på kommande utmaningar!
 
Re: Re: RESULTAT

Benganbus skrev:
Grattis Mikael!!!!

En klassisk gatufotobild!

Andas Amerikanskt 50-tal!!
En mycket bra, spännande och fint fångad bild!!


Och grattis Torbjörn för ditt fina vinnarval,
och tack för denna kuliga tävling!!! :)

Och de va också kul med allt omkring/uppesittarsnack före tävlingen här i forumet!! ;) ;) :)

EXAKT detta var min första tanke!!!!
"Andas Amerikanskt 50-tal!!"

OCH TACK själv för bidragen och bidragen till diskussionen. Verkligen roligt att det blev diskussion och förväntningar. Mkt mkt mer än jag vågade hoppas på!

Tack!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.