Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En canon 20D för 9000:- splitter ny

Produkter
(logga in för att koppla)
Skillnad D20/350D?

Jag står i begrepp att köpa en 350D eller D20. Prisskillnaden är stor men hur är det med kvaliten? Vad är det du saknar som D20 har? Jag har haft Pro1 ett år nu och tycker den är för långsam samt ger brus vid iso400.
 
Först och främst, Canon 350D är en mkt bra kamera.
Troligtvis mer "prisvärd" än 20D...
Båda tar antagligen exact lika bra bilder då sensorn och megapixel är tämligen likadana.

Däremot så har 350D en del saker som är störande för mig i alla fall...

*Den är plastig.

*Den är liten, kommer åt en massa knappar hela tiden jag inte vill komma åt.

*Den har bara ett hjul för bländare och slutartid, jag vill ha separata hjul.

*Känns väldigt ömtålig

Dessa saker är ju egentligen inga viktiga saker, men känslan är ganska viktig när man fotograferar. Men prova dig fram, kläm o känn på dom olika kamerorna
 
EOS 350D må ha en del nackdelar jämfört med EOS 20D (konstigt vore det ju annars med tanke på den stora prisskillnaden), men att den skulle vara "plastig" håller jag inte med om.

Jämfört med lowend-modellerna från Canon på 1990-talet så ger 350D ett mycket mer gediget intryck. Allt beror förstås vad man jämför med. Jämför man med EOS-1-serien så är det mesta "plastigt", inklusive 350D.
 
PMD skrev:
EOS 350D må ha en del nackdelar jämfört med EOS 20D (konstigt vore det ju annars med tanke på den stora prisskillnaden), men att den skulle vara "plastig" håller jag inte med om.

Jämfört med lowend-modellerna från Canon på 1990-talet så ger 350D ett mycket mer gediget intryck. Allt beror förstås vad man jämför med. Jämför man med EOS-1-serien så är det mesta "plastigt", inklusive 350D.

350D är plastig i jämförelse med 20D också.
 
ja... konstigt vore det om inte 350d var plastig... DEN ÄR GJORD I PLAST... ^^
20d är gjort i någon legering av någet slag (magnesium+?)...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.