Annons

En bra bok...

Produkter
(logga in för att koppla)

scrapparlotta

Aktiv medlem
Nu när jag har köpt min systemkamera så vill jag kunna lära mig den åxå. Visst jag letar runt här på nätet och hittar mycket bra och lärorika saker. Men jag skulle åxå vilja ha en bra bok om systemkameror. Vilka rekommenderar ni? En som är lätt att förstå, men som ändå innehåller det mesta och det viktigaste.
 
Scott Kelby: Digitalfotografi är en trevlig och lättläst bok med olika tips om fotografering (det finns en del två också) som inte kostar så mycket.
 
Understanding Exposute av Bryan Peterson är väldigt grundläggande och pedagogisk.
Annars är Den Stora Fotoguiden en jättebra och inspirerande bok, den hanterar iofs analog fotografering men principen är ju densamma. Den kan vara svår att få tag i, men många bibliotek har den.
 
Nu när jag har köpt min systemkamera så vill jag kunna lära mig den åxå. Visst jag letar runt här på nätet och hittar mycket bra och lärorika saker. Men jag skulle åxå vilja ha en bra bok om systemkameror. Vilka rekommenderar ni? En som är lätt att förstå, men som ändå innehåller det mesta och det viktigaste.


En bok om systemkameran som sådan blir du besviken på.Men om du menar en bok om hur man använder systemkameran till olika fotosituationer och därmed utvecklas i och med den, så anser jag att tidningen FOTO:s "Digitalsystemkameraskolan" är den enklaste och billigaste och bland dom bättre att beskriva.I tidningen Foto hittar du uppgifter på den, eller så ringer du dit och beställer ett ex.
Det är således ett tjockt häfte och kostar inte mer än hundralappen för icke prenumeranter.
 
Kollade på böckerna som Scott Kelby skrivit....Men det finns två stycken. En första bok och så en del 2. Måste man köpa första boken först? Alltså hänger dom ihop så att del två är en fortsättningbok? Eller vad är skillnaden?
 
Jag har båda och tycker att dom är bra. Det känns som att det Scott inte fick med i första delen tar han upp i del 2. T.ex. hur man arbetar med blixten, bygger upp en studio osv. Den första boken är mer inriktad på inställningar och massor med tips.

Börja med den första boken.
 
Jag har båda och tycker att dom är bra. Det känns som att det Scott inte fick med i första delen tar han upp i del 2. T.ex. hur man arbetar med blixten, bygger upp en studio osv. Den första boken är mer inriktad på inställningar och massor med tips.

Börja med den första boken.


Vilken osis, jag var på bibblan idag och lånde del 2 då det var den enda som fanns inne, så jag får väl stå ut med at läsa dem i fel ordning, blir det knas då eller?
 
Rätt så ny

Jag har köpt dessa 2 böcker och tycker dom är riktigt bra, men jag letar efter en bok som är mer upplagd i lektioner.

Typ

1. Lär dig fotografera en stilla objekt,
man får lite grund i vilken vinkel man ska ha mot objektet, skuggor mm mm

2. Fotografera Landskap
Hur placera människor i landskapet mm

3. Fotografera med blixt
Använda slavblixt mm

Någon som förstår vad jag är ute efter

MVH
Markus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.