Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En önskan om använd utrustning..

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
Jaha då får man bara 2or sen då ... jag förväntar mig HÖGA betyg när jag får min filscanner, så jag kan lägga upp mina bilder.;) :rolleyes: :D
Då vill det till att du har en riktigt dyr skanner, annars blir det tvåor. För skannern skall väl också med i listan? :D

En uppmaning till David & co: Om/när ni bygger den här funktionen, glöm inte att lägga in fält för brännvidd. Bara objektiv duger inte eftersom de flesta har zoomar - och det är ju brännvidden som är intressant.

Då kan man ju som bonus strunta i att avslöja sin samling med ryskt glas och slippa inbrottstjuvar ;)

Ett litet tillägg i denna diskussionen. Istället för att ha möjligheten att se hur många länkar en medlem lagt in, så vore det kul att se hur många/vilka recensioner en medlem har skrivit.

Jag ser inte riktigt poängen med att se hur många länkar en medlem har lagt in. Annars tyckte jag att kameraväskan var en jättebra idé.

/Robert

Jag håller med Robert om att det vore bra att med en sammanställning över recensionerna. Dels för egen skull så man kan gå tillbaka till sina recensioner för uppdateringar etc, sedan om man vill följa någon annan persons recensioner som man kanske har fått förtoende för.

/el Eriko

Jag är ställer mig bakom Roberts och el Erikos förslag. Väldigt bra förslag som skulle göra en bra sajt ännu bättre.

Jeppe skrev:
Sen finns det ju inga övriga personuppgifter här, så det är nog inge fara att lägga ut att man har ett EF 600/4 för 110.000:-, för de har ju de flesta här. ;)

Ett EF 600/4 för 110.000:-, .......e t t EF 600/4 för 110.000:-, hur i helsike bär du dig då åt när du skall ta stereobilder?????:D
Us

Kul! Naturligtvis är ju själva fotomaterialet (=filmen) och utförandet (=tid, bländare osv) mest intressant, men även kameraval och optik. På min Minolta 800si har jag den förnämliga funktionen att jag kan få information om allt detta på de nio senast fotograferade rullarna! En kanonfunktion för prylfanatikern...!?

Berth:D "De enda bilder jag ångrat är de jag inte tog!"

Surt tillbaka

Jag har alltid skrivit ut vilken utrustning jag använt, men får tyvärr ofta sura kommentarer tillbaka om att jag skryter. Det är riktigt löjligt.

Jag har bilder fotosidan som är tagna med billiga kameror från början av 70-talet såväl som med senaste yrkeskamerorna. Mitt FDn 50/1,4 som kostar ca 1000 kronor tar ibland bättre bilder än mitt 28-70/2,8 (asdyrt) rent tekniskt.

Jag kan få ut en del av att se vilken utrustning som används - både för mig som fotograf och som kameraintresserad.

När jag håller fotokurser får jag ofta fråga om utrustning. Tyvärr tror för många att deras utrustning inte räcker när det istället handlar om att utnyttja det man har maximalt.

En av mina kompisar jobbar lite som fotograf och har en pappa som är fotograf på GP. Kompisen plåtar bara med sitt 35-70/2,8. Pappan har nämligen sagt att han ska lära sig att utnyttja det objektivet maximalt innan han skaffar fler gluggar. Ett bra råd tycker jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar