Annons

Elinchrom BX500ri

Produkter
(logga in för att koppla)

veronicap

Aktiv medlem
-okej, jag hittar inte hur man kopplar ihop sina två blixtar så att man kan mäta ljuset med ljusmätaren. Har 2 styck likadana sladdar som kan kopplas ihop med ljusmätare, men kan ju bara mäta ett ljus i taget, och det funkar ju inte riktigt...

Alltså, hur kopplar jag blixtarna så att båda löses ut när jag ska mäta?

-okej, jag hittar inte hur man kopplar ihop sina två blixtar så att man kan mäta ljuset med ljusmätaren. Har 2 styck likadana sladdar som kan kopplas ihop med ljusmätare, men kan ju bara mäta ett ljus i taget, och det funkar ju inte riktigt...

Den ena blixten skall ju per automatik lösa ut när den andra triggas. Om den inte gör det så får du kolla i manualen hur du ställer in blixten för att den skall lösa ut med den optiska sensorn som sitter på blixten.

Det skall alltså räcka att koppla in sladden i den ena blixten.

Slavsändare

Hej

Det finns en knapp på baksidan av blixten med en liten bild på ett öga på.Tror att du skall ha den intryckt det är slavsändaren.

Mvh

Timo Gustafsson

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto