Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Elgiganten.

Produkter
(logga in för att koppla)

ALLISTAR

Medlem
Beställde en 400d från elgiganten och dom lyckades ha hemma alla grejjer i över 1.5 vecka utan att skicka iväg dom trots att jag hade ringt och pratat med dom flera gånger

så jag avbeställde grejjerna. som egenteligen inte skulle gå?! för att dom hade för snabba leveranser men det ordnade sig till slut


beställde samma saker från cyberphoto onsdag,em
fick allt fredag ! otroligt bra ?!!
 
Elgiganten är ett dåligt skämt ingen skrattar åt. Har dock ett fina minnen med kedjan/butik/företaget.Jag skulle in där. Det var 25m kö pga sjukt låga priser på någon platt tv och nån bärbar dator (folk blir som galna) Lyckades då tränga mig förehela kön då jag gick och opratade med en säljare som var på väg in i butiken, och som inte tänkte på att jag trängt mig före hela kön. Väl inne hittade jag ett usbminnepå 1gb för 99kr =)
 
En alldeles aktuell historia med Elgiganten:
Jag vill ha en videokamera. Hittar med prisjakt. Alla säljställen har slut...utom Elgiganten (förstås...).
Jag ringer.
Jag: Är ni säkra på att ni har den på lager?
AG: Ja, om den är 'grön' på hemsidan så finns den.
Jag ringer nästa dag igen, för att vara 100% säker..
Jag: Är ni säkra på att ni har den på lager?
AG: Ja, om den är 'grön' på hemsidan så finns den.
Jag beställer och får en bekräftelse. De lovar leverans bums.
Några dagar går..
Inget händer.
Några dagar går..
Inget händer.
Jag ringer o avbeställer. En glad tös svarar och lovar boka av den. Orkar inte ens fråga om förklaring.
Bekräftelse skulle skickas på avbokningen men det har (förstås, givetvis, självklart) inte skett.
Om den ändå skulle skickas gör jag mig olycklig på någon...
Från Dustin fick jag besked direkt om leverans med datum 1.5 månader senare. Helt OK. Då vet man vad som gäller.
 
haha jag begärde också en bekräftelse på avbeställningen men fick ingen : P

ringde någon dag senare och frågade så att den verkligen var det, fick åxå bekräftelse
 
Samma sorts erfarenheter från "Elfjanten". Personalen verkar vara statister i en film utan regisör. Ingen vet något om något.
 
Linmajon skrev:
Från Dustin fick jag besked direkt om leverans med datum 1.5 månader senare. Helt OK. Då vet man vad som gäller.

Om du har tur:). Dustin är normalt snabba men man ska inte ha nån övertro på datum så långt fram i tiden. Var det verkligen ett bekräftat datum eller bara nåt som genererades av ledtiden på den artikeln i deras system?
 
Problemet med elgiganten i Norrköping är att man aldrig får hjälp och om man väl får det är dom väldigt snofsiga.
 
ja beställde min D200 på elgiganten runt nyår och hade kameran hemma på 3 dagar, beställde på helgen, fick den på onsdagen.

men det är klart blir det problem så blir det.
 
Köpte min K100D på elgiganten i Umeå, sista gången jag handlar där. Långsam och okunnig service. Allt deras snack om låga priser är ett dåligt skämt.
 
Känns lite roligt det här, gäller dock ingen kamera.
Inte heller deras lagerstatus, men när jag och min far besökte butiken i Linköping. Detta för ett par år sedan, blev vi hänvisade att gå ut ur butiken.

Varför detta kan man undra?
Anledningen var att vi var ute och letade ny stereoanläggning. När man gör sånt vill man gärna lyssna på hur det låter.

Därför drog vi upp volymen en aning, nu lät det kanske som att vi drog på för att kunna spela för ett fullsatt Ullevi. Så var inte fallet utan snarare en behaglig volym för musiklyssning. Dock lite högre än vad man normalt spelar på köksradion.

Och vips kommer 2 uniformerade vakter från något (kommer inte ihåg vilket) vaktbolag. Dessa säger att vi spelar för högt.

Det var inte så att vi spelade så länge heller för den delen.
 
Linmajon skrev:

En glad tös svarar och lovar boka av den. Orkar inte ens fråga om förklaring.

Vet inte om det har med lathet att göra. Det angår inte henne. Varken om du har dåligt eller super bra skäl har du väl din rätt att avboka?


Elgiganten : Kaos affär. Sen mycket av deras "billigapriser" Är ju inte så billiga.
Sen får man tänka på att dem säljer inte så kända märken därav priserna kanske
 
Problem med Elgiganten gäller inte alla tydligen.
Efter mycket jämförande mellan olika firmor och priser köpte vi diskmaskin, torktumlare och tvättmaskin av dom förra året med mycket känt märke på fronten.Två dagar senare fick vi köra tillbaka med tvättmaskinen och torktumlaren och byta dom till ett annat men lika känt märke p.g.a fabrikationsfel !!
Inget gnissel, inget klagande utan bara hjälpsamhet och beklagande för olägenheten.

Lilla hemmabion fick återlämnas pga fel och det packades bara upp en ny ur en låda utan gnissel..
 
Jag och en polare var in där en dag på jakt efter 4gb CF-minnen. Vi har varsin kamera runt halsen ( jag en d70s och polaren en d200. Vi kollar lite på deras utbud på DSLR:er och en försäljare kommer fram och frågar om det är dags för en liten nyare systemkamera.
Nej, vi bara klämmer och känner lite blev vårat svar.

Jag vet inte om han inte hade nån som hellst koll eller om han inte såg våra kameror ( hur han nu lyckades med det ) men han tar fram en d40 och säger att "denna är bra"

Vi: Nej för litet grepp.

Försäljare: Den ligger jättebra i mmin hand.

Jag pekar på polarens kamera och säger D200, känn på det istället.
Polaren räcker över kameran, försäljaren känner på den och måste erkänna att den var ganska regält mycke bekvämare.
Sen försvann han ganska snabbt av nån konstig anledning ;)

Kul vare iaf :)

Ps. Vi hitta inge minne..
 
När jag skulle köpa min första digitalare för ett år sen (350D) så tittade jag på Elgigantens hemsida och hittade den för typ 1000 spänn billigare än alla andra ställen, men den fanns självklart inte i lager, jag väntade i en månad, och den gick fortfarande inte att beställa, då den inte fanns i lager..

Helt sjukt vilseledande marknadsföring!
Är det tillåtet att hålla på så?

/Danne
 
Kul att hitta en tråd som angår Elgiganten, funderar på om man skall skicka den som e-mail till deras klagomur :)

Det finns mycket gott att säga om dom flesta "kedjor" men Elgiganten eller Jättefjanten som vi säger i min bekantskapskrets har aldrig lyckats med nått. Iaf inte enligt deras service-avtal eller liknande.

Min grannes plasma gick sönder i november, han fick tillbaks den i februari. Dom kunde inte svara på var TV:n var eller när den skulle bli klar.

Kompisen lämna in sin lcd-monitor. Efter 2 månader blir han lovad ersättning med 200:- per vecka. Efter 7 månader går jag med honom in och frågar vart skärmen är. Det kan dom inte svara på. Den är inte borta men dom vet inte vart den är. Vi frågar då om ersättning och det har dom aldrig lovat. Efter 1 timmes tjat så ber dom oss gå till kassan, där får kompisen ett presentkort på 800:-, tebax till service. 1 timme senare sker det som ät totalt omöjligt att göra. Kompisen får 800:- i näven samt hela kostnaden för skärmen tillbaks. Detta kunde inte göras enligen butikschefen 1½ timme tidigare.

Nej, skall man handla nått och man vill ha service så vänd er INTE till Jättefjanten. Dom vet inte hur man behandlar sina kunder.

Ha det gött alla
 
Blev positivt överraskad när jag var förbi Elgiganten med grabbens mp3-spelare som slutat fungera inom garantitiden. Förväntade mig att den skulle skickas på reparation, men killen i kundmottagningen hämtade bara en ny i butiken och bytte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.