Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

El Capitan och CS6

Produkter
(logga in för att koppla)
Såg att när jag skriver detta så finns El Capitan i version 10.11.2.

Någon som kommit lite längre i test av CS6 och El Capitan? Börjar bli för många andra program som behöver upp till El Capitan för att jag ska kunna stanna kvar på 10.9.5.

Bytte nyligen till en ny iMac med El Captain och då gick det inte att fortsätta med CS6 Photoshop/Bridge så nu får det bli en prenumeration istället.

Hej

Jag vet inte varför du har fått tillbaka det men jag tycker det nya beteendet i OS X är väldigt irriterande vad gäller hantering av minneskort o anslutna kameror.

Om jag förstått ditt problem rätt så borde du kunna slippa problemet genom att klicka bort valet i kryssrutan till höger i bilden nedan (Open photos for this device) när Bilder startats. Jag kör engelskt OS men skärmdumpen är från Bilder (Photos) så det borde hitta något liknande,

En mer permanent lösning som kan vara intressant även för andra som använder fler olika kameror eller minneskort är att öppna programmet Terminal och köra följande kommande (klistra in och tryck Retur)

defaults -currentHost write com.apple.ImageCapture disableHotPlug -bool YES

PS
Bilder (Photos) är ett program i det här sammanhanget
DS

Tack för det tipset!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto