ANNONS
Annons

Eizo 2461W eller NEC SpectraView 2690

Produkter
(logga in för att koppla)
Väntar på besked från NEC nu. Förmodligen kommer dom att köra ut en ny skärm till dörren, låter Scandinavian Photo sköta kontakten med NEC, har själv inte tid att sitta i telefonkö :)

Lämnade tillbaka skärmen och fick pengarna tillbaka.

Kan man köpa en skärm hos Dell, ringa på eftermiddagen och ha en ny dagen efter vid sin dörr är det inte acceptabelt att det ska ta en vecka för NEC när man köper deras "finare" skärmar.

Lämnade tillbaka skärmen och fick pengarna tillbaka.

Kan man köpa en skärm hos Dell, ringa på eftermiddagen och ha en ny dagen efter vid sin dörr är det inte acceptabelt att det ska ta en vecka för NEC när man köper deras "finare" skärmar.

Trist att du hamnat i den sitsen, krångel förstör fullständigt glädjen med nya prylar.

Samtidigt tycker jag att din jämförelse är lite orättvis :) Du jämför å ena sidan ett företag vars hela existens är uppbyggt kring idén hårt standardiserade produkter och maximalt effektiv logistik mot å andra sidan att köpa en sällsynt specialprodukt som säljs i så små volymer att den möjligen inte ens lagerhålls i Europa.

Som härdad Nikon-köpare skulle jag dessutom klassa en veckas leveranstid som "omedelbar leverans" :)

Trist att du hamnat i den sitsen, krångel förstör fullständigt glädjen med nya prylar.

Samtidigt tycker jag att din jämförelse är lite orättvis :) Du jämför å ena sidan ett företag vars hela existens är uppbyggt kring idén hårt standardiserade produkter och maximalt effektiv logistik mot å andra sidan att köpa en sällsynt specialprodukt som säljs i så små volymer att den möjligen inte ens lagerhålls i Europa.

Som härdad Nikon-köpare skulle jag dessutom klassa en veckas leveranstid som "omedelbar leverans" :)
Jo fast den finns ju i lager, det var inte det som var problemet, utan bara att det skulle ta en massa tid att få den till min dörr.
Visst är det trist, men samtidigt får jag se det hela lite positivt, jag har bara förlorat ~600 i taxiresor och jag har blivit en skärmupplevelse rikare, det kunde varit mycket värre :)
HP har kommit med en ny skärm som finns i lager hos Dustin nu, tror jag ska testa den, ger i princip lika bra resultat i basiccolor som 2690 fast med bättre svärta och mindre än hälften av prislappen (det är ju egentligen inte heller rättvist att jämföra, skiljer antagligen ~3år mellan panelerna).

Kör själv med Nikon, har bara skickat mina grejer för justering dock och det gick på under veckan (skickat måndag, tillbaks torsdag), det var hos Lasses (som varmt rekommenderas).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar