Annons

Egna Profilspottar

Produkter
(logga in för att koppla)

cla

Aktiv medlem
Hej, detta är aningen off-topic, men målgruppen (studiofolk) är rätt då det handlar om belysning:

Jag vill ta fram en profilspot med ett enkelt textbudskap. De lösningar jag hittat är väldigt dyra, och jag undrar om någon känner till en mer kostnadseffektiv gör-det-själv-variant, då skärpan inte behöver vara av proffskaliber.
 
Skenet från lampan ger olika mönster och färger - kan projiceras på golv, vägg eller tak.

Jag klargör lite: Jag vill projicera en text, d v s skriva ut mitt budskap på negfilm och montera framför spotten på nåt (billigt) sätt.
 
Har inte hunnit prova

Lampan ifråga har hållare där man kan montera olika filter, det finns en del filter och mönster med då man köper lampan, samt en lins så att man kan ställa skärpan.

Med lite händighet borde man kunna skriva ut sina egna texter på t.ex OH film eller liknande och montera.

Jag köpte en för att testa, men har inte hunnit göra mer än montera ihop lampan och prova de medföljande filtren.
 
Spännande Bengt! Berätta gärna hur det går - jag är idel öra. Kan man få se ett foto av projektionen sen?
 
Nu har jag inhandlat en på IKEA, skrivit ut vår företagslogga på overheadpapper och monterat. Resultatet över förväntan faktiskt, och duger gott och väl till ett mässgolv.

Tänk, 360:- för lampan och 1:- för overheadpappret, för att projicera vad som helst på vad som helst.
Mitt enda problemet är kvalitén på färglasern, då eventuella misspass gör sig väldigt tydliga i projektionen. Om man bara hade en fotosättare...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.