Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

egna inställningar EOS 5

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasK

Aktiv medlem
Hejsan!

När jag fokuserar med den vänstra lilla knappen på min EOS femså lyser det något som liknar *! Men då låser den ju exponeringsvärdena! Varför? Kan man komma runt det`?

Om du ställer CF-4 i läge 1 startar autofokus med lilla knappen och exponeringslås med avtryckaren. Så fungerar det på EOS-1N och EOS-3, jag antar att det är samma på EOS-5. (Om jag inte missminner mig var det likadant på EOS-50.)

Samma här.....nej CF4 låser även AE-låset..?? fast än det står i manualen att det flyttas till avtryckaren (vilket jag inte fått att funka)

Från Manualen:

"CF-4 Autofokusen startar med automatiklåsknappen
Autofokusen startar inte när du trycker ned avtryckaren halvvägs.Automatiklåsknappen låser exponeringen och startar autofokusen. Denna funktion kan inte användas tillsammans med CF6 eller CF11."

Jaha...så var det med det. Tråkigt men sant...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar