ANNONS
Annons

Eget Photoshoptangentbord för 150 spänn

Produkter
(logga in för att koppla)

moderskeppet

Aktiv medlem
Jag har modifierat mitt tangentbord med speciella Photoshop-klistermärken.

key1.jpg

Varför? För att jag är sämst på snabbkommandon.

Med vadå? Jag köpte Photoshop-satsen från Editorskeys.com för 150 spänn.

Jag är nöjd med köpet. Det var lite rörigt i början men nu gillar jag dem skarpt.

Jag har gjort en mycket längre recension med fler bilder på http://blogg.moderskeppet.se

hur fungerar det? står det i "manualen" vart de ska sitta? Funkar det till den svenska versionen av cs?

Editorskeys är ett 60-tal så klistermärken som du sätter fast ovanpå dina tangenter. På varje tangent hamnar snabbkommandot, bokstaven och en liten bild. Det är helt omöjligt att misslyckas med appliceringen.

Passar för CS och elements. Ev kommer det svenska versioner sen (låter företaget meddela mig nyss via email).

Det blev visst en anstorming till min blogg där recensionen är så den gick ner. Men den är nog uppe strax...

http://blogg.moderskeppet.se/

Fick ett att ge bort, Plus 25% rabatt

Hej (ytterligare en gång)

Efter att min recension publicerats och hittats av Editorskeys så har de gett mig ett set att skänka bort.

Samtidigt erbjuds alla mina läsare 25% rabatt på alla deras tangentbord.

Så nu har ni chansen att få ett lika färg-glatt tangentbord som jag har.

Tävling och rabatt på: blogg.moderskeppet.se

Låter otroligt bra, men får väl vänta tills den svenska versionen kommer.... eller dne finns redan?

// Anders

Intressant att de två, för mig mest använda tangenterna, inte är utmärkta? Komma och Punkt = Större/Mindre brush...

clavicl skrev:
Intressant att de två, för mig mest använda tangenterna, inte är utmärkta? Komma och Punkt = Större/Mindre brush...

Det är dom, fast inte på samma sätt i den engelska versionen av tangentbordet och i den engelska versionen av Photoshop.

Jag moddade mina ikoner med saxen:
key2.jpg
och satte sen större / mindre brush på "Å & ^" samt hårdhet på "Ä & *"

Fast kan du dom utantill kanske bordet inte är för dig ;-)

aceeo skrev:
Låter otroligt bra, men får väl vänta tills den svenska versionen kommer.... eller dne finns redan?

// Anders

Jag tror nog, i efterhand, att när de skrev att de tänkte på en svensk version så betyder det att de tänker på att lösa alla länders versioner.

Dvs ett jättejobb som om de bara tänker på det idag så är det lång tid kvar innan vi ser ett resultat.

Fram tills dess så är det engelskt som funkar. Roligt är det och du kan ju kanske vinna ett gratis... http://blogg.moderskeppet.se/

Kan du inte skanna in klisterlappen i 300dpi, så jag kan printa ut det på eget klisterpapper på min laserprinter...?

clavicl skrev:

SWEET...!

Tog mig 5 år att fatta hur man dolde paletterna och verktygen.. (tab =)

pellapoo skrev:
Kan du inte skanna in klisterlappen i 300dpi, så jag kan printa ut det på eget klisterpapper på min laserprinter...?

Frågade du just om jag kan piratkopiera?

I så fall: nej!

Upphovsrätten är, när man är fotograf och skriver mm, något väldigt centralt. Om jag inte respekterar andras rätt så respekterar de inte min rätt.

pastorove skrev:
Frågade du just om jag kan piratkopiera?

I så fall: nej!

Upphovsrätten är, när man är fotograf och skriver mm, något väldigt centralt. Om jag inte respekterar andras rätt så respekterar de inte min rätt.

Bra sagt, Mattias!
Mitt intryck av en hel del trådar här på FS är att många tolkar upphovsrätt som något som är väldigt centralt när det gäller deras egna (och i viss mån andras) bilder. När det kommer till annat är den ganska ointressant.

Om jag frågade dig om att piratkopiera?!
Nej faktiskt inte... ville bara se dig förnedra dig själv genom att svara så präktigt o infantilt på frågan.

Kunde knapparna utantill innan.

Jag brukar ha den förmågan... att få trådar o svänga till... medfödd egenskap (en av mina bättre)

Cred till Mattias som gav ett bra svar.

Ja nu har då jag beställt ett jag med med din 20%iga rabatt...Tackar så mycket.
Nu återstår bara att se om man blir nöjd, men det tror jag nog. Det verkar ganska smart åtminstånde och 130 kr hemma i postlådan är inte nått att gråta över även om det inte skulle vara bra. Jag tror det är det billigaste jag köpt i fotoutrustningsväg hitils.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar