Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Eget Photoshoptangentbord för 150 spänn

Produkter
(logga in för att koppla)
Super!

Vi får väl se vem som vinner ett: http://blogg.moderskeppet.se/

Men, som du nämnde, det är ingen jätteutgift.

Svårast för mig har varit att bli av med min Photoshopreflex att alltid använda musen för allt.

När jag undervisar Photoshop är det dock en välsignelse eftersom ingen gillar en lärare som använder snabbkommandon. "hallå! vad gjorde du nu?"

Men hur är det att skriva med klisterlapparna på plats? Är dom tunna och sitter dom ordentligt fast? Jag använder tangentbordet mest till annat än PS-snabbkommandon :)

Lita glattare känsla. Mina vanliga tangenter är lite sträva. Mer som tangentbordet på en laptop blir det.

Men det är bara om du smeker fingret längs tangenten. För vanligt hamrande märker jag ingen skillnad.

När det gäller hastigheten märks inget. Med undantag för den första timmen då jag knappt hittade A. Ögat måste bli av med reflexen att bokstaven är i centrum av knappen. Det tog ca en timme, nu är det ingen skillnad.

Så tangentbordet är lite fientligt mot resten av hushållet som inte vant sig ännu...

pastorove skrev:
Lita glattare känsla. Mina vanliga tangenter är lite sträva. Mer som tangentbordet på en laptop blir det.

Men det är bara om du smeker fingret längs tangenten. För vanligt hamrande märker jag ingen skillnad.

När det gäller hastigheten märks inget. Med undantag för den första timmen då jag knappt hittade A. Ögat måste bli av med reflexen att bokstaven är i centrum av knappen. Det tog ca en timme, nu är det ingen skillnad.

Så tangentbordet är lite fientligt mot resten av hushållet som inte vant sig ännu...

Man får väl sluta smeka tangentbordet då :)

Garvar... jag tänkte på en sak till just nu när jag sitter och skriver.

Det här kan låta dumt, men jag är ofta lite halvblöt när jag skriver.

Precis nu kom jag från att ha diskat och för nån timme sen kollade jag mailen direkt efter att jag hade duschat.

Märkena sitter faktiskt som berget. Därmed inte sagt att de tål en skrubbning, det har jag inte testat ännu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar