Annons

Egen låt inspelad med Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)
Riktigt snyggt gitarrspel.
När grönskan återkommer till våren vore det trevligt att se och höra ditt spel
på någon utvald plats i naturen.
Din typ av musik skulle göra sig fint i sådan omgivning.
 
om det var tanken att vara tråkigt och sterilt lyckades du riktigt bra!
musik kan du men det var riktigt tråkigt med video till.
ungefär som tio miljoner andra videos på youtube som liknar mer en stel audition till ett hemmasnickrat idol än en musikvideo där kreativiteten inte haft några gränser.

ett plus får du för den snygga skjortan och jävla fingerkänsla.
 
Riktigt snyggt gitarrspel.
När grönskan återkommer till våren vore det trevligt att se och höra ditt spel
på någon utvald plats i naturen.
Din typ av musik skulle göra sig fint i sådan omgivning.

Tusen tack! :)
Ja, det får bli ett litet sånt projekt till sommaren tror jag :D
 
Jag tror att den knappast vinner på att spelas in med så stort format som FF när man lägger på tuben eller avser visa på teve, men nu är det ju kameran du har, så det är bara att köra på det.

Vad du har att jobba på är ljussättning, om man ser till det fotografiska, och kanske scenväxling om man ser till videoteknik (det blir många omtagningar).

Musikaliskt finns en del också, främst när det gäller dynamik, synkopering (frånvaro) och frasering, men det kanske ska tas i ett helt annat forum.

Vinsterna med stort format och lång brännvidd med hög ljusstyrka är ju främst att man kan få mycket kort skärpedjup, vilket den här typen av uppsättning kanske inte vinner på, medan det kan ha stor betydelse vid mer rent bildberättande. Tekniskt är kvalitén på själva den rörliga bilden väl så god från mindre format.

I en musikvideo kan det tunna skärpedjupet utnyttjas kreativt genom att man kan växla fokus mellan exempelvis gitarr och sångare, vilket kräver aktiv hantering av kameran med fokusföljning - manuell följning och en person som styr fokus, eller motsvarande med ML om man använder Canon AF-objektiv.

Det finns en hel del att göra, och jag tror att det jobbet kan vara mycket stimulerande på flera olika plan.
 
Wow.
Mycket bra. Riktigt fint gitarrspel och en klassig videoproduktion.
I hörlurarna låter det fantastiskt bra och till och med i mina enkla högtalare låter det bra.
Passande titel till melodin tycker jag "Tröst"

Imponerande!
 
Wow.
Mycket bra. Riktigt fint gitarrspel och en klassig videoproduktion.
I hörlurarna låter det fantastiskt bra och till och med i mina enkla högtalare låter det bra.
Passande titel till melodin tycker jag "Tröst"

Imponerande!

Tack så jättemycket för din feedback, betyder massor.
Kul att du gillade både musiken och filmningen!
 
Jävlar i min lilla låda! Det där var bra (både komponerat, filmat och spelat)! Jag ser (eller kanske snarare hör) framför mig den låten som filmmusik, med bergslandskap och annat. Inget att anmärka på :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.