Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Egen låt inspelad med Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej alla
Så här blev den första videon :)

http://www.youtube.com/watch?v=6LphYEOhE3w

Kommentera gärna och säg vad jag kan göra mer, använder after effects och magic lantern.

Ha det fint
/ Cim

Blev ju perfekt, snygg exponering, vinjeteringen är ju lite kraftig men det funkar bra eftersom det bara är dig o din gitarr vi ska kolla på och det piffar till bakgrunden.
Blev du nöjd med kameran?

PS. Fy fan va bra du spelar, den där videon går säkert viral.
 
Blev ju perfekt, snygg exponering, vinjeteringen är ju lite kraftig men det funkar bra eftersom det bara är dig o din gitarr vi ska kolla på och det piffar till bakgrunden.
Blev du nöjd med kameran?

PS. Fy fan va bra du spelar, den där videon går säkert viral.

Skönt att höra :) Jag har lite svårt med färger vid redigering då jag är färgblind haha.
Jag tror att det filtret jag la på vinjetterade bilden lite för grundfilen är inte alls lika mycket vinjett på.

Jag är väldigt nöjd med kameran faktiskt så pass mycket att jag börjat fota också, det trodde jag inte men den är kanon. Jag använder ett nikonobjektiv, 50 1,2 ais så det blir go bokeh.

Tack så jättemycket, jag hoppas att jag kan få bra spridning, det är inte lätt i musikbranschen :)
 
Håller helt med tidigare inlägg. Man lyssnar lyssnar och glömmer helt att man skulle granska filmningen.
Väldigt bra spelat och dessutom eget verk, Imponerande.
Filmningen helt Ok.
 
En jumbo, stort ljud verkar det vara. Sandén har väl bl.a designat till Tanglewood.
Vi lär får höra mer från dig i framtiden hoppas jag.

Yes en jumbo, ja det är extremt stort ljud på den nästan svårt att spela in ibland för att det är så mycket tryck :) Ja men det stämmer, dom gitarren är fantastiska till priset sett.

Det hoppas jag med!
 
Kan i ärlighetens namn inte säga att själva videon i sig imponerar.
Tycker du ska försöka hitta någon som kan hjälpa dig med redigeringen till nästa gång.

För du spelar helt galet bra.
Har just lagt ut den på min blogg (http://sportskjutaren.blogspot.se/2013/08/cim-frode-goodbye-you.html), och det gick mindre än 30 sekunder tills den fick ett första +1 på Google plus.

Den sprids vidare även via min Twitter och min Facebook.
(Så du kan räkna med åtminstone några som lyssnar från USA och Ryssland).
Även om det inte innebär mer än några tiotal lyssnare i sig, så hoppas jag att du får ordentlig spridning på den.

Jag tycker definitivt att du ska spela in fler videos där du spelar själv.
 
Kan i ärlighetens namn inte säga att själva videon i sig imponerar.
Tycker du ska försöka hitta någon som kan hjälpa dig med redigeringen till nästa gång.

För du spelar helt galet bra.
Har just lagt ut den på min blogg (http://sportskjutaren.blogspot.se/2013/08/cim-frode-goodbye-you.html), och det gick mindre än 30 sekunder tills den fick ett första +1 på Google plus.

Den sprids vidare även via min Twitter och min Facebook.
(Så du kan räkna med åtminstone några som lyssnar från USA och Ryssland).
Även om det inte innebär mer än några tiotal lyssnare i sig, så hoppas jag att du får ordentlig spridning på den.

Jag tycker definitivt att du ska spela in fler videos där du spelar själv.

Ja, jag vill verkligen lära mig att redigera bättre, det finns ju så sjukt mycket man kan göra med redigering, exportering och så vidare. Så det är väl nästa steg :)

Tack så jättemycket för att du tar dig tiden att sprida vidare, det är uppskattar jag enormt. Tack för vänliga ord också :)
 
Ny låt fast en cover/mashup med en sångare:

http://www.youtube.com/watch?v=RnLLjtHk_uw

Kommentera gärna vad som kan förbättras och så vidare :)

Snyggt, men ny blev vinjeteringen lite jobbig eftersom den mörklägger din polare, du skulle antingen haft en svagare eller en som bara ligger uppe o nere i bild.
Men annars bra, bara att öva på. Gura lirar du ju redan perfekt o det är ju den svåraste biten :)
 
Snyggt, men ny blev vinjeteringen lite jobbig eftersom den mörklägger din polare, du skulle antingen haft en svagare eller en som bara ligger uppe o nere i bild.
Men annars bra, bara att öva på. Gura lirar du ju redan perfekt o det är ju den svåraste biten :)

Mm okej, kan ju köra på bländare 2,0 istället för 1,2 det kanske är bättre :)
Hehe tack :)
 
Grymt spelat! Jag gillar videon men skulle gärna se att du mikar upp lite annorlunda nästa gång så miken på banden inte skymmer halsen och din vänsterhand lika mycket. Jag är själv ljudtekniker och gillar när mikarna sitter där de låter bäst :) Men i detta fallet kunde du garanterat sänka den någon aning för att få det bästa från två världar. Jag vill gärna SE så bra som möjligt. Sedan håller jag med om vinjetteringen att det är lite mycket, och även bakgrunden är lite störig med lite tavla och lite dörr.

Vill du experimentera mer och lägga mer tid på en inspelning kan du ju även spela flera gånger från lite olika vinklar, ha en huvudbild som tex den i videon, och lägg till några närbilder på handplocket och fingerspelet. Använd bara ljudet från huvudbilden och så länge du spelar halvtajt och likadant på alla tagningar, och inte använder för långa mellanklipp så borde det inte vara så svårt att synka upp klippbilderna mot huvudljudet. Tar ju längre tid men tror det kan lyfta oerhört.
 
Grymt spelat! Jag gillar videon men skulle gärna se att du mikar upp lite annorlunda nästa gång så miken på banden inte skymmer halsen och din vänsterhand lika mycket. Jag är själv ljudtekniker och gillar när mikarna sitter där de låter bäst :) Men i detta fallet kunde du garanterat sänka den någon aning för att få det bästa från två världar. Jag vill gärna SE så bra som möjligt. Sedan håller jag med om vinjetteringen att det är lite mycket, och även bakgrunden är lite störig med lite tavla och lite dörr.

Vill du experimentera mer och lägga mer tid på en inspelning kan du ju även spela flera gånger från lite olika vinklar, ha en huvudbild som tex den i videon, och lägg till några närbilder på handplocket och fingerspelet. Använd bara ljudet från huvudbilden och så länge du spelar halvtajt och likadant på alla tagningar, och inte använder för långa mellanklipp så borde det inte vara så svårt att synka upp klippbilderna mot huvudljudet. Tar ju längre tid men tror det kan lyfta oerhört.

Tack så mycket!
Ja jag tänkte också på det men de stativ jag har nu går inte sänka mer så det jag får göra är väl att ta dem extra högt istället för att få en bättre vinkel. Jaså, jag tyckte det var coolt med bakgrunden men den kanske gör att man tappar lite fokus eftersom den är färgglad.

Ja det är nästa steg som jag ska jobba med, försöka klippa ihop mera spår. Det ska bli roligt men svårt hehe. Tack för feedback. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.