ANNONS
Annons

Efterlysning av fotografen på bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu tror jag vi hamnade på lite mer utav en diskussions nivå, bra.

Ja, jag håller med men varför är pengarna relevant? Två personer har dött och det vore oerhört tragiskt men då pratar du om pengar för saneringen?
Pengar är alltid relevant. Det kostar säkert flera hundratusen kronor bara i sanering, samt ytterligare hundratals tusen eller miljoner i förseningskostnader. Små pengar när det egentligen handlar om liv, men om livsspillan berodde på den dödes egna idioti så är det självklart relevant.

I det här fallet var det ju dessutom modellen som satt på rälsen, vilket gör det hela ännu mycket värre. Och då talar jag inte om pengar längre.

Tillägg: Det jag vill säga är att en eventuell olycka har så mycket större konsekvenser än vad de flesta antagligen tänker på. Det är inte "bara" ett liv som står på spel. Vi snackar chockade människor, rehabilitering, med mera.

Undra hur många här som sms,at under bilkörning????
Inte försvarbart men likväl gör många det.
Och utsätter omgivningen för rejäl risk.
Det är lätt att döma andra utan att se sina egna misstag eller kalkylerade risktagande vid olika tillfällen.

Håller med om att det inte verkar genomklokt i fallet som initierade tråden. Bilden blev dock rätt fräck.

Krigsfotograf är nog någonting som bara en viss typ av människor klarar av att vara. Liksom de som utmanar livet genom bergsbestigning eller annat (bara ett exempel)
Skillnaden är att krigsfotografen skildrar/bevakar någonting.
Och det är nog tur att de finns.

Skriver under på att det är en viss skillnad att riskera sitt eget liv eller en massa andra samtidigt.

Pengar är alltid relevant. Det kostar säkert flera hundratusen kronor bara i sanering, samt ytterligare hundratals tusen eller miljoner i förseningskostnader. Små pengar när det egentligen handlar om liv, men om livsspillan berodde på den dödes egna idioti så är det självklart relevant.

I det här fallet var det ju dessutom modellen som satt på rälsen, vilket gör det hela ännu mycket värre. Och då talar jag inte om pengar längre.

Tillägg: Det jag vill säga är att en eventuell olycka har så mycket större konsekvenser än vad de flesta antagligen tänker på. Det är inte "bara" ett liv som står på spel. Vi snackar chockade människor, rehabilitering, med mera.

Det tycker du. Kollektivtrafiken får väl sina pengar ifrån skatten? Om jag krashar min två miljons bil in i en gångtrafikant, då har alltså personens liv ingen betydelse? Fiffigt.

Vad spelar det för roll om det var modellen eller fotografen, ett liv är ett liv och i det här fallet var det modellen som kom med förslaget.

Det tycker du. Kollektivtrafiken får väl sina pengar ifrån skatten?
Delvis, vilket jag och dina föräldrar betalar. För jag antar att du inte jobbar än. Resten står resenärerna för.

Om jag krashar min två miljons bil in i en gångtrafikant, då har alltså personens liv ingen betydelse? Fiffigt.
Det skrev jag inte. Men det får mycket mindre konsekvenser än om man blir ihjälkörd av ett tåg.

Vad spelar det för roll om det var modellen eller fotografen, ett liv är ett liv och i det här fallet var det modellen som kom med förslaget.
Då är det modellen som betett sig idiotiskt. Samma skit.

Delvis, vilket jag och dina föräldrar betalar. För jag antar att du inte jobbar än. Resten står resenärerna för.

Det skrev jag inte. Men det får mycket mindre konsekvenser än om man blir ihjälkörd av ett tåg.

Då är det modellen som betett sig idiotiskt. Samma skit.

Vilket jag delvis kan räkna ut själv.

Vadå, är det mindre sanering då eller? Förklara gärna utförligare.

Vilket jag delvis kan räkna ut själv.

Vadå, är det mindre sanering då eller? Förklara gärna utförligare.
Jag antar att det är du som är fotografen eftersom du tydligen vet att det var modellen själv som kom med förslaget. Nu förstår jag varför du är så hetsk. Tänk lite istället.

Att det vore värre om modellen dog om det var fotografen som kom med förslaget är så självklart att jag inte ens kan svara på dina dumheter.

Jag antar att det är du som är fotografen eftersom du tydligen vet att det var modellen själv som kom med förslaget. Nu förstår jag varför du är så hetsk. Tänk lite istället.

Att det vore värre om modellen dog om det var fotografen som kom med förslaget är så självklart att jag inte ens kan svara på dina dumheter.

Du får självklart dra vilka slutsatser du vill. Men sannolikheten att jag åkt från Sundsvall till dit var det nu är är ganska liten. Sen undrar jag vem det egentligen är som är hetsk, skyll inte ditt eget behandlande och agerande på andra, tänk själv eller think twice.

Men snälla du, vem sa att fotografen kom med förslaget att hon skulle sätta sig där? Vad är det du hittar på.

Att ta risker skall ingå i en sund uppväxt och själv gjorde jag nog värre saker i min ungdom, fast det var ju på den tiden där lekplatser inte behövdes godkännas av högre instanser.

Är det någon av er som har läst http://www.bokus.com/b/9151847426.html?

Att ta egna risker, tex klättra i berg eller vada över strida vattendrag är väl en sak, men vem ger dig rätten att ta risker med andras psykiska hälsa? Om du inte har fattat det så sitter det människor och kör loken som drar tågen och om du eller någon annan omogen tomte med nån flummig friliberal kvasifilosofi i ryggsäcken utsätter denna tågförare för obehagliga upplevelser har väl inget med sund uppväxt att göra?
Försök tänka lite på egen hand i stället för att bara svälja ogenomtänkta tankar som dekorerats med lite balla formuleringar.

Senast ändrad:
Men snälla du, vem sa att fotografen kom med förslaget att hon skulle sätta sig där? Vad är det du hittar på.
Det skrev jag inte. Läs igen. Du skrev däremot att det var modellen själv som kom med förslaget:

"Vad spelar det för roll om det var modellen eller fotografen, ett liv är ett liv och i det här fallet var det modellen som kom med förslaget."

Hur vet du det?

Vad spelar det för roll, ett liv är ett liv säger jag. Spelar tammefan inte mig någon roll om det är modellen eller fotografen som mister livet då det är lika tragiskt. Om däremot Fotografen kommer på idéen att modellen ska sätta sig där så är det väl hans fel, inget snack men jag skrev aldrig att han sade det.

Det är väl orelevent, resten kan du gissa dig till. Finns ju en chans att jag praktiserat där och pratat med personalen men det är väl rätt så obetydlig som med allting annat. Du får helt enkelt ägna några dagar åt att komma på svaret.

Vad spelar det för roll, ett liv är ett liv säger jag. Spelar tammefan inte mig någon roll om det är modellen eller fotografen som mister livet då det är lika tragiskt. Om däremot Fotografen kommer på idéen att modellen ska sätta sig där så är det väl hans fel, inget snack men jag skrev aldrig att han sade det.
Så att ta livet av sig själv är lika illa som att ta livet av någon annan? Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Var det inte du som nyss tyckte att man får ta konsekvenserna av sitt handlande?

Så att ta livet av sig själv är lika illa som att ta livet av någon annan? Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Var det inte du som nyss tyckte att man får ta konsekvenserna av sitt handlande?

Vart skrev jag att det var lika illa. Kan inte få grepp om det. Jag hoppas ögonen dina trillar av i fortsättningen så att du slipper vara så aggressiv mot forumiter.:)

Vart skrev jag att det var lika illa. Kan inte få grepp om det. Jag hoppas ögonen dina trillar av i fortsättningen så att du slipper vara så aggressiv mot forumiter.:)
"Spelar tammefan inte mig någon roll om det är modellen eller fotografen som mister livet då det är lika tragiskt."

Aggressiviteten är det du som står för. Exempelvis genom att skriva dynga i folks gästböcker istället för att ta diskussionen i det forum där den startade.

Ha ett bra liv, du kanske förstår lite mer om några år.

"Spelar tammefan inte mig någon roll om det är modellen eller fotografen som mister livet då det är lika tragiskt."

Aggressiviteten är det du som står för. Exempelvis genom att skriva dynga i folks gästböcker istället för att ta diskussionen i det forum där den startade.

Ha ett bra liv, du kanske förstår lite mer om några år.

Men du citerar ju fel. Spelar ingen roll såvida inte någon blivit ombedd att sätta sig på spåret. Inser du inte skillnaden i handlingarna? Haha!

Ha ett bra liv du också, måste vara tufft.

Mvh

Att du inte bryr dig är problemet. Om du tycker som jag så skulle du inte försvara detta idiotiska beteende, vilket du gjorde.
...helt idiotiskt, för alla inblandade.

Att jämföra med krigsfotografer är patetiskt.

Jag kan säga att jag inte blev förvånad när jag såg i din profil att du är 16 år. Maken till omogen smörja var det länge sen jag läste.

FYI - jag har spärrat den anonyme profilen "Kapten Spårturk" och givit en varning till den medlem som reggat den.

Om tråden fortsätter som en dialog mellan Jesper och Martin blir det nog till att stänga den, så avsluta det där tack.

Det skrev jag inte. Läs igen. Du skrev däremot att det var modellen själv som kom med förslaget:

"Vad spelar det för roll om det var modellen eller fotografen, ett liv är ett liv och i det här fallet var det modellen som kom med förslaget."

Hur vet du det?
Han känner personen över internet, även jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar